medyauzmani.com
Yeni Devlet Memurları Disiplin Yönetmeliğine İlişkin Notlar – Özgün Fikirler

Yeni Devlet Memurları Disiplin Yönetmeliğine İlişkin Notlar

Mahmud Asin
Baş mülk müfettişi


senÜç milyon devlet memurunu (kadrolu çalışan) doğrudan ilgilendirmektedir. kamu hizmeti sistemleri; TCMB kararı ile kabul edilmiş ve 30.04.2021 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanmış; Yaklaşık 40 yıldır yürürlükte olan önceki yönetmelik yürürlükten kaldırıldı.

Yeni düzenlemede öncekilere göre görülebilecek farklılıklardan/değerlendirmelerden bazıları aşağıda listelenmiştir.

1- Parlamenter sistemde, kamu görevlilerini ilgilendiren disiplin işlerinde Cumhurbaşkanına herhangi bir yetki verilmemiştir. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliğinde görev yapan memurların disiplin işleri de Genel Sekretere bırakılmıştır.

2018 yılından bu yana yürürlükte olan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminde yürütme yetkisi tamamen Cumhurbaşkanına bırakılmıştır.

Bu durumun doğal bir sonucu olarak, yeni düzenlemelerle birlikte tüm kamu idarelerindeki memurlar hakkında Cumhurbaşkanına disiplin yetkisi verilmiştir.

2- Belediye hizmetleri, doğası gereği benzersizdir ve kamu yönetimi hizmetlerinden farklıdır.

Şu anda belediyelerde toplam 103 bin çalışan çalışıyor.

Belirtilen nedenlerle, özel belediye disiplin kurullarına ihtiyaç vardır. Bu kapsamda belediyeler için oluşturulan mevcut disiplin kurullarının korunması ve geliştirilmesi gerekmektedir.

Ancak yönetmelikte, belediyelerde disiplin kurullarının geliştirilmesi ve günün koşullarına uyarlanması bir yana, kent belediyeleri için kurulmuş olan “Başkent Belediyesi Yüksek Disiplin Kurulu” bile 2005 yılında kaldırılmıştır.

İçişleri Bakanlığı Yüksek Disiplin Kurulu, büyükşehirler dahil tüm belediyelerin en yüksek disiplin kurulu olarak kabul edilmektedir.

Ancak bu görev İçişleri Bakanlığı için kolay değil. Önemli yasal/idari sorunlar var.

Çünkü kendisi İçişleri Bakanlığı Yüksek Disiplin Kurulu’nda. Anayasaya göre, ana hizmet biriminin en yüksek amirinin, durumu görüşülecek/karar verilecek olan memurların görevlerine katılması zorunludur.

(Örneğin Emniyet Genel Müdürü, Genel Uzman Grubu personeli ile toplantılara da katılır.)

İçişleri Bakanlığı’nda ise Yüksek Disiplin Kurulu’ndaki müzakereler/kararlar sırasında belediye özlük dosyalarında sekretarya hizmetlerini yürütmek üzere mahalli idarelere doğrudan bağlı bir hizmet birimi bulunmamaktadır.

Bilindiği üzere yerel yönetimler kurulduğu günden bu yana Gn. Müdürlük.

Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminde yürürlükten kaldırılan (2018) ve bazı çalışanları, mahalli idareler Gn. sanat. taşınmıştı.

Yerel yönetimlerle ilgili olarak merkezi idare tarafından yapılacak işler/hizmetler Çevre Bakanlığına verilmiştir.

Ancak Anayasa’nın 127. maddesi. Buna göre İçişleri Bakanlığı’nın mahalli idareler üzerinde vesayet makamından doğan görev ve yetkileri bulunmaktadır. Bu kapsamda İçişleri Bakanlığı, seçilmiş/atanmış organlar, mahalli idare üyeleri ve diğer kamu görevlileri hakkında inceleme/soruşturma/soruşturma ve görevden alma işlemlerini yapar.

Öte yandan İçişleri Bakanlığı il özel daireleri, muhtarlıklar ve bazı mahalli idare birliklerinin iş ve işlemlerini yürütmeye devam ediyor.

Sanki kökleri İçişleri Bakanlığı’na ait olan ağacın bazı dalları Çevre Bakanlığı’na bırakılmış.

Dolayısıyla günümüzde söz konusu bakanlıkların görev/yetki ve sorumluluklarını ilgili bakanlık makamlarının bile tanımlaması/ayırması kolay değildir.

bu durumda merkezi yönetimin yerel yönetimlere vereceği hizmetler; Açıkçası, verimlilik/verimlilik/hız/kalite açısından olumsuz etkilenecektir.

Belediyeler için yüksek disiplin kurulunun kurulmamış olması yukarıda belirtilen olumsuzluklara yeni bir boyut kazandıracaktır. Belediye çalışanlarının doğrudan Yüksek Disiplin Kurulu üyesi olmaması adalete/hakkaniyete uygun kararlar alınmasını zorlaştıracaktır.

Söz konusu sorunların ortadan kaldırılması/azaltılması için kent belediyelerinin Yüksek Disiplin Kurulları yeniden kurulmalı veya Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü İçişleri Bakanlığı’na bağlanmalıdır.

()

3- Belediyelerin 397 belediyesinde belediye encümeni disiplin kurulu olarak belirlenmiştir. Belediye Başkanı tarafından yapılan bir uyarı/uyarı/maaş indirimi vb. itiraz, Komisyonun Başkan başkanlığında toplanması. Konuların görüşülerek karara bağlanmasının hukuka/kanuna aykırı olacağı bu kurul tarafından göz ardı edilmiştir.

Önceki yönetmeliğe uyum sürecindeki özensizlikten/gerekli özensizlikten kaynaklandığı anlaşılan bu hatanın süratle giderilmesi gerekmektedir.

4-657 sayılı DMK Disiplin Kuralları aktarılarak yönetmeliğin içeriği gereksiz yere genişletilmiştir, ancak düzenlenmesinde faydalı olabilecek bazı temel/detaylı hususlara yönetmelikte yer verilmemiştir.

örnek; Disiplin Kurulu kararının yedi gün içinde raportör tarafından gerekçeli olarak yazılacağı ve başkan ve üyelerin imzalayacağı açıklandı.

Bununla; Disiplin Kurulu kararlarının özet defterini tutmak üzere disiplin kuruluna havale edilen belgeleri kaydetmek, karar özetini ve daha sonra yapılan işlemlerin sonuçlarını bir arada saklamak üzere belirtmek, özetleri yazdırmak ve imzalamak. ondan önceki karar. Toplantı tamamlanır, genişletilmiş mantıksal kararlar ayrı ayrı imzalanır ve genişletilmiş kararlar dosyalanarak saklanır. Düzenleme sorunları göz ardı edildi.

DMK 130 No. 5-657’deki açık düzenlemeye rağmen, soruşturma yapmakla görevlendirilen müfettiş ve müfettişlere (soruşturmacılara) sadece ifade alma yetkisi verilmiş ve son aşamada Disiplin Amirinin kendilerini savunmalarını isteyeceği hükme bağlanmıştır.

İlk bakışta ifade alma ve savunma isteme konularının ayrımı; Memurlar lehine eğlenceli bir uygulama gibi görünse de bu durumun disiplin soruşturması sürecini olumsuz etkileyeceği ve sonuç olarak memurun mağdur olacağı düşünülmektedir.

Böyle bir durumda kısa sürede tamamlanması ve dolayısıyla memur üzerinde uzun süreli stres yaratmaması gereken soruşturma süreci uzayacaktır. Dosyasının içeriğini yeterince bilmeyen Disiplin Amiri’nin savunma talebi kamu hizmetinin gereklerine uygun olmayacaktır. Sözlü savunma gerektiren durumlarda, Disiplin Amiri fiili soruşturmacı rolünü üstlenecek ve olayda taraf olduğu ortaya çıkacaktır. Savunmanın disiplin amirine intikal etmesi halinde, soruşturmacılar tarafından düzenlenen disiplin raporlarının sonu ister istemez açık kalacaktır. Savunma Disiplin Kuruluna sunulduktan sonra yeni/ek soruşturma gerekebilir.

Öte yandan disiplin amirinin cezayı uygulamadan önce talep etmesi halinde, memurun son söz olarak sözlü veya yazılı olarak savunma yapması için her türlü imkan bulunmaktadır. Bu nedenle, soruşturma sürecini durdurmaya veya askıda bırakmaya gerek yoktur.

Konuyu gözden geçirmek/değiştirmek faydalı olacaktır.

6- İlgili mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla, belirli bir konuyu içermemesi veya somut delillere dayanmaması vb. Bildirim/şikâyetlerin işleme alınmayacağı belirtilmiştir. (Madde 38)

Ancak belirtilen nedenlerle işleme alınmamasına karar verilen bildirim/şikayet sonucunun bildirimi/şikayeti gönderen kişiye bildirilmesine ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmamaktadır.

Tespit edilen kusur düzeltilmelidir.

7. İl disiplin kurulları, illerde görev yapan ancak milli eğitim/polis personeli gibi özel disiplin kurulları bulunmayan birçok memurla ilgili özel bir statü ve ağırlığa sahiptir. Bu nedenle yürürlükten kaldırılan yönetmelikte; İl Disiplin Kurulu Saymanı; Milli Eğitim, Çevre ve Şehircilik Müdürü vb. İl için özel statüye sahip (güç tazminatı alan) bölge bakanlık müdürlerinden oluşturulmuştur. Üyeler tüzük ile belirlenmiş ve hükümdara üyeleri seçme/atama imkânı verilmemiştir.

Yeni yönetmelikte, bakanlığın bölge müdürlerinin yerine valilik yönetim kurulu başkanı atanarak, valilik düzeyindeki üç idari şubenin müdürlerinin üye olarak atanması yöntemi benimsendi.

Öte yandan disiplin kurulu üyelerinin üyelik süreleri iki yıldan üç yıla çıkarıldı.


Kaynak: Mahmud ESEN – Mülkiye Başmüfettişi E.’nin özel izni ile yayınlanmıştır. Yazıdaki tüm hak ve sorumluluklar yazarına aittir.
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.


Yazarın diğer makaleleri

Tarihsel süreçte güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmalarına ilişkin yasal düzenlemeler

3600 memur ek indeks sorunu kendi kendine çözüldü!

Yeni yasalar neler getiriyor?

Milyonlarca hemşehrimizi yakından ilgilendiren yeni borç yapılandırma yasası hakkında kısa bilgi.

Bölük maaşları artık kamu idarelerine bırakılacak

Belediyelerimizin 2018 Yılı Faaliyetlerinin Güncel Resmi Raporlara Göre Değerlendirilmesi – Mahmut Esen, E.

Dar gelirli belediyeler için alınacak acil önlemlere ilişkin teklif

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin 2016-2019 yılları bütçe gider ve gelirleri ile belediye maliyesine genel bakış

Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın

indian desi xvedio hindi-porno.com free indian blue film viper ctr hentaiteam.net kuro inu hentai سكس بنات لبنان arabxoops.org سكسعنتيل movierulz u turn tubehoe.info tamil actress sexy hot images greek myth hentai hosthentai.com doujin sex pinkjoe hentainet.org manga henti perfect girl videos dalporn.net hindimovie hentai sailor hentaigallery.org gogo no kouchou نزول اللبن فى الكس letucetube.com الجنس عالية الوضوح meera deosthale pornia.org xxxx sex india سكس نار ساخن gratisfucktube.com مريم مكرم سكس free pissing aunties firetube.mobi hot music video hindi bf film latinporntrends.com www.xxx videos.com saxmovies blowjobporntrends.com xvidios. com 凰かなめの極上筆おろし 10 javvideos.net jav fan