medyauzmani.com
Yanıltıcı belge ile ilgili idari soruşturma aşamasında, mükellefe söz konusu belgelerin gerçekliğini kanıtlama fırsatı verilir. – Özgün Fikirler

Yanıltıcı belge ile ilgili idari soruşturma aşamasında, mükellefe söz konusu belgelerin gerçekliğini kanıtlama fırsatı verilir.

İşlemlerin gerçeğinin teyidi

213 sayılı Kanun’un 3/b maddesine göre vergilemede vergiyi doğuran olay ve bu olaya ilişkin işlemlerin gerçek niteliği esas olup, vergiyi doğuran olay ve buna bağlı işlemlerin gerçek niteliğinin ispatı mümkündür. Bu olay yemin dışında her türlü delildir.

Öte yandan, aynı kanunun 370. maddesi, vergi incelemesine başlamadan veya gönderilmeden önce vergi ziyanına işaret eden emarelerin bulunduğuna dair yetkili makamlarca alınan ön kararların mükelleflerden izaha çağrılabileceğini belirtmektedir. Seçim tarihine kadar bildirilmemek kaydıyla Değerlendirme Kuruluna. Bu hükmün uygulanmasına ilişkin olarak 25.07.2017 tarihli ve 30134 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 482 sayılı Vergi Usul Kanunu genelgesinde şerh davetinin kapsamı ve şekli, ön tespit, açıklama ve açıklamanın değerlendirilmesi için davet edilecek merciler ve davetin yapılacağı kişiler, Uygulamaya ilişkin usul ve esasların açıklanmasında kullanılacak bilgi ve belgeler belirlenmiştir. 213 sayılı Kanun’un 370. maddesinde yer alan açıklama talebi kapsamında gerekli işlemler, 6445 sayılı Vergi Usul Kanunu genel tebliğinde yer alan açıklamalar doğrultusunda davetli izahat heyetleri aracılığıyla gerçekleştirilir. 482 sayılı Kanun uyarınca, açıklama çağrısı kapsamına girmeyen işlemlerin geçerli kılınması halinde bu beyan hükümleri uygulanır. Bu düzenlemeler kapsamında, yoruma çağrı kapsamında bulunan ve yorumu kabul edilen mükellefler hakkında herhangi bir özel ilke uygulanmamaktadır.

Mükelleflere, hazırladıkları veya kullandıkları belgelerin sahte veya yanıltıcı içeriğine ilişkin inceleme veya idari soruşturma aşamasında söz konusu belgelerin gerçekliğine ilişkin kanıt sunma imkanı verilir. Aynı şekilde, mal veya hizmet satın aldığı mükelleflerden herhangi bir olumsuz bildirim veya olumsuz karar almadığı halde hakkında olumsuz bildirim veya olumsuz değerlendirme alan mükelleflere de bu imkan sağlanmaktadır. Söz konusu karşı delilin inceleme veya soruşturma konusu iş, işlem ve belgelerle ilgili olması ve idari makama bir yazı ile ibraz edilmesi gerekir. İdari soruşturma aşamasında, mükellefin söz konusu işlemin geçerliliğine ilişkin sunduğu karşı delil, idari soruşturmayı yürüten birim müdürünün (vergi dairesinde) yer alacağı üç kişilik bir komisyon tarafından değerlendirilir. ilgili dönemde mükellefin bağlı olduğu) ve müdür yardımcısı. Karşı delil, inceleme başlamışsa incelemeyi yapana, inceleme başlamamışsa ilgili kurula sunulur.

Dolayısıyla, işlemin tarafları, ilgili kişiler (başvuru sahipleri) veya mükellefler, 6545 Sayılı Kanun’un 3. maddesinde düzenlenen ispat özgürlüğü kapsamında ispat edilebilirler.

Sunulan karşı delil işlemin gerçekliğini gösteriyorsa, özel ilkeler uygulanmaz. İşlemin tarafları, ilgililer ve mükellef, işleme ve belgeye ilişkin olmak kaydıyla delillerini yazılı olarak sunabilir.

Bu şekilde sunulan iddia ve delillerin asılsız veya yanıltıcı olduğu, soruşturmacı veya komisyon tarafından karşı deliller çürütülerek ispat edilebilir. Bu durumda iddia edilen deliller, tutanakta veya destekleyici yazıda reddedilen karşı delillerle birlikte ele alınarak açıklığa kavuşturulur ve mükellef ilgili özel esaslara aktarılır ve mükerrer inceleme yapılmadan ilgili incelemeye yönlendirilir.

Açıklama komisyonlarına çağrılarak yapılan açıklamanın yeterli olmaması ve mükellefin Vergi Usul Kanunu’nun 370. maddesinde öngörülen işlemleri yapmaması durumunda inceleme veya tarhiyata sevk edilen mükellefler de özel esaslara geçer.

Aşağıdaki kanıtlar, bunlarla sınırlı olmamak üzere, belgenin gerçekliğini ve doğruluğunu belirlemek için kullanılabilir:

a) İşlem ücretlerinin ödendiğine dair belge.

Ödemenin aslı veya noter tasdikli sureti ile birlikte iadeyi talep eden mükellef tarafından tasdik edilebilir.

5411 sayılı Bankacılık Kanunu hükümlerine göre veya 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre faaliyet gösteren bankalar aracılığıyla ödeme yapılabilir.******785 inci maddenin birinci fıkrası kapsamında düzenlenen çeklerle de doğrulanabilir.

Ayrıca internet bankacılığı yoluyla yapılan ödemelerde, ödeme kanıtı olarak mükellef tarafından ödemenin yapıldığı bankalardan alınan banka dekontu veya onaylı hesap ekstreleri yerine ilgili banka şubesi tarafından onaylı online çıktılar da kullanılabilecektir.

Ödeme ayrıca kredi kartı (iade talebinde bulunan kişi veya kuruluşa ait), tapu devri, kamu kurum ve kuruluşları tarafından (kamu kurum ve kuruluşlarının veznesine avans şeklinde ödeme yapılması gibi) ile de yetkilendirilebilir.

Ödemenin PTT ile yapıldığı durumlarda, ödeme sırasında düzenlenen belge (satıcının veya temsilcisinin (tüzel kişilerin ünvanı) adı ve soyadı ile banka hesap numarası ve vergi kimlik numarasının doğru olması kaydıyla) geçerli olabilir. ödeme kanıtı olarak ileri sürülür.

Taşıma, yükleme, boşaltma, depolama, paketleme ve benzeri işlemlere ilişkin prosedürü gösteren belgeler, sigorta belgesi, vergi, resim, harç, pay, fon vb.

Örnek: Uluslararası taşımacılık hizmeti nedeniyle KDV iadesi talep eden mükellefin akaryakıt satın alan mükellefi olumsuz etkilemesi durumunda iade talebinde bulunan mükellef yukarıda belirtilen ödeme belgesini ibraz ederek işlemin gerçekliğini ispatlayabilir.

Ancak akaryakıtı satın aldığı iddia edilen mükellefin, geri dönenin geldiği ilçeden farklı bir ilçede bulunması ve/veya ulaşım hizmetinin karayolu üzerinde olmaması gibi şüpheli bir durumun bulunması halinde, Belge, vergi dairesi tarafından yapılan tarhiyat sonucunda işlemin geçerliliğini kanıtlamak için yeterlidir. Yalnızca ödeme belgesine göre işlem yapılmayacak ve mükelleften ek açıklamalar istenebilecektir.


Kaynak: Katma Değer Vergisi Uygulamasına İlişkin Genel Açıklama
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.


Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın