medyauzmani.com
Vergi matrahının artırıldığı yıllar için idarece ceza kesilebilir mi? – Özgün Fikirler

Vergi matrahının artırıldığı yıllar için idarece ceza kesilebilir mi?

7326 Sayılı Kanuna göre vergi matrahı artırılırsa bu süreler için özel ceza uygulanabilir mi?

GSYİH ve KV’deki baz artışın gerçekleştiği yıl/yıllar için vergi alınmaz. Penaltı yok.

(özel suç cezası dahil) Vergi incelemesi yapılamıyorsa ceza uygulanmaz.

14 Haziran 2021 tarihli Resmi Gazete

Bazı alacakların yeniden yapılandırılmasına ilişkin

7326 Kamu Ortak Kanunu No.

(Seri No.: 1)

Beşinci – Vergilerin tesisi ve artırılmasına ilişkin hükümler

7326 sayılı Kanun’un 5. maddesinde yer alan gelir vergisi, kurumlar vergisi ve katma değer vergisinde matrah ve vergi artışına ilişkin açıklamalar aşağıda yer almaktadır.

Vergi ve vergi yükümlülüğü

Yıllık veya kurumlar vergisi beyannamesi vermekle yükümlü olan gelir ve kurumlar vergisi mükellefleri ile katma değer vergisi mükellefleri 2016, 2017, 2018 takvim yılları için 7326 sayılı Kanunun 5 inci maddesine göre matrah ve vergi artışlarından yararlanabileceklerdir. , 2019 ve 2020.

aynı şekilde,

– Hizmet çalışanının ücretinden,

serbest ödemeler,

– yıllara uzatılan inşaat ve onarım çalışmaları için ödemeler,

– kira ödemeleri,

Çiftçilerden satın alınan tarımsal ürün ve hizmetler karşılığında yapılan ödemeler,

– Tacir muafiyetinden yararlananlara ödenen tutarlar

Gelir veya kurumlar vergisi stopajından sorumlu olanlar da bu ödemelere bağlı olarak bu yıllara ait vergiyi artırabilecekler.

Adi ortaklıklarda ortaklar, grup şirketlerinde, komandit şirketlerde komandit ortaklar ve adi komandit şirketlerde komandit ortaklıklar da yukarıda sayılan yıllar için matrah ve vergi artışlarından yararlanabilecektir.

Söz konusu yıllara ait matrahların tespiti için tahakkuk komisyonlarına sevk edilen ve/veya haklarında vergi incelemesi başlatılan mükellefler de bağlama ve vergi artışlarından yararlanabilecektir.

Zarar, indirim ve istisnalar nedeniyle matrah ve vergilerini beyan etmeyenler veya ilgili yıllarda istihdam veya gelir elde edip de bu faaliyet ve gelirlerini geride bırakanlar da dahil olmak üzere herhangi bir vergi beyannamesi vermeyen gelir ve kurumlar vergisi mükellefleri vergi dairesinin bilgisi, vergi tarhına ve vergi artışına da tabidir.

Kurumlar vergisi mükellefleri ayrıca, 193 sayılı Kanunun Geçici 61 inci maddesi uyarınca stopaja tabi olması ve şirket kazancından mahsup edilmesi halinde anılan yıllara ait beyannamelerindeki stopaj tutarını artırabilecektir.

Öte yandan, 5520 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi uyarınca kurumlar vergisinden muaf olan ve bu nedenle kurumlar vergisi beyannamesi vermeyen kooperatifler de kurumlar vergisi beyannamesinden yararlanabilecektir. özet açıklama 7326 Sayılı Kanunun vergi matrahı ve vergi artışına ilişkin hükümleri arasında.

B- Esas ve vergi artışlarından yararlanma talebinin süresi ve şekli

1- teslim süresi

7326 sayılı Kanun’un 5. maddesinde başvuru süresi 31 Ağustos 2021 (bu tarih dahil) olarak belirlenmiştir.

Buna göre, bu beyannamede belirtilen usul ve esaslar dahilinde vergi matrahını ve vergilerini artırmak isteyen gelir veya kurumlar vergisi mükellefleri ile katma değer vergisi mükellefleri, 31 Ağustos 2021 Bu tarihe kadar (bu tarih dahil) gelir, kurumlar vergisi ve katma değer bazında artış yapabileceklerdir.

Mükellefler en geç 31 Ağustos 2021 tarihine (bu tarih dahil) kadar ilgili vergi dairesine başvurmamaları halinde 7326 sayılı Kanun ile getirilen matrah ve vergi artışı hükümlerinden yararlanamayacaklardır.

2- Başvuru Formu

7326 sayılı Kanun matrah ve vergi artışına ilişkin hükümler gereğince yapılması gereken bildirimlerden elektronik ortamda gönderilebilenler; Yıllık gelir beyannamelerini, kurumlar ve katma değer vergisi beyannamelerini veya stopaj verilerini elektronik ortamda vermek zorunda olan mükelleflerin, 340 ve 346 sayılı Vergi Usul Kanununun Kamuya Açık Verilerinde belirtilen usul ve esaslara göre elektronik ortamda sunmaları zorunludur.

Artırımın yapıldığı yılda elektronik ortamda beyanname ve bildirimde bulunma zorunluluğu bulunmayan ancak bu bildirimin yayımlandığı tarih itibariyle bu aralıkta bulunan mükellefler de matrah ve vergi artışına ilişkin bildirimlerini elektronik ortamda yapmakla yükümlüdürler. medya.

elektronik ortamda beyanname ve bildirimde bulunma zorunluluğu olmayanların matrah ve vergi artışı talepleri; Gelir, kurumlar veya katma değer vergileri, ait oldukları veya beyanname verdikleri vergi dairelerinde kağıt olarak tahsil edilebilir.

Bu bildirimin yayımlanmasından önce yükümlülükleri sona erenler ile henüz yükümlülük tesis edilmeyenler, 7326 sayılı Kanun kapsamında yapılacak yukarıda belirtilen bildirimleri elektronik ortamda göndermekle yükümlü değildir.

Vefat, yokluk, tasfiye, devir veya tam bölünme hallerinde matrah ve vergi artışına ilişkin bildirimlerin birden fazla kişi tarafından birlikte verilmesinin gerektiği hallerde, söz konusu bildirimlerin kağıt olarak verilmesi zorunludur.

Kanunun 9 uncu maddesinin üçüncü fıkrasının (d) ve (e) bentlerinde sayılan mükelleflerin matrah ve vergi artışına ilişkin başvurularını vergi dairelerine yapmaları ve vergilerini ödemeleri zorunludur. taleplerinde ödeme taleplerinin belirtilmesi suretiyle yukarıdaki bentlerde belirtilen süre içinde artacak şekilde hesaplanır.

Öte yandan, vergi matrahı ve vergi artışına ilişkin olarak mükellef tarafından yapılacak başvuruların, ilke olarak mükellef veya mükellefi temsile yetkili kişiler tarafından yapılması gerekmektedir.

7326 sayılı Kanun kapsamında 2016, 2017, 2018, 2019 ve 2020 yıllarında gelir, kurumlar veya katma değer vergisi ve gelir (stopaj)/kurum ( stopaj) vergileri, mükellefler tarafından muhtelif makamlarda Vergiler, en son çıkan vergilerdir. Vergi dairelerinin vergi dairelerine verilmesi zorunludur ve ilgili vergi daireleri bu bildirimlere istinaden tahsil edilecek vergileri tarh etmeye yetkilidir.

Öte yandan, vergi artışının kapsadığı dönemler için stopaj beyannamesi bakımından merkezlerine veya şubelerine karşı ayrı yükümlülükleri bulunan ve vergi artışından yararlanmak isteyen mükelleflerin vergilerini merkez ve şubeleri için ayrıca artırmaları gerekmektedir. her şube


Kaynak: İSMMMO, GİB
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.


Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın