Kaynağından aldığı doğalgazı başta Avrupa olmak üzere yardıma ihtiyacı olan ülkelere ulaştırarak bir enerji merkezi olmayı planlayan Türkiye, uluslararası bir merkez olma çabasını sürdürüyor.
Bu kapsamda, Tarihi İpek Yolu’nu canlandırarak Pekin’den Londra’ya kesintisiz bir ticaret yolu oluşturmayı hedefleyen Çin liderliğindeki Kuşak ve Yol Projesi’nin de aralarında bulunduğu yeni bir adım atılacak.
YER MEVCUT OLACAKTIR
Türkiye bölge ve kıtanın ulaşım başkentidir. ‘Kuşak ve Yol Girişimi’ Güzergahında sorunsuz çalışması için Ortadoğu ve Orta Asya’ya açılan kapı olacak Doğu Akdeniz Bölgesi’ne büyük bir kargo limanı inşa edilecek. Hükümetin 2023 bütçesinde yer alan bu proje için önümüzdeki yıl Doğu Akdeniz Bölgesi’nde bir yer belirlenecek. Belirlendikten sonra projenin araştırma ve çalışmaları en kısa sürede tamamlanacaktır.
HAZIRLIK YAKINDA TAMAMLANACAK
Türkiye’yi üretim üssü yapacak ekonomik sistem Doğu Akdeniz’de olmayacak. Ege Bölgesi’ni açması beklenen Çandarlı Limanı, İzmir’de de kullanılacak. Fizibilite çalışmaları tamamlanan Çandarlı Limanı’nın üstyapı inşaatı yakında tamamlanacak.
Öte yandan Aliağa-Çandarlı-Bergama demiryolu projesinin fizibilite çalışması tamamlanarak inşaat çalışmalarına başlanacak. Bu proje ile Aliağa-Çandarlı-Bergama-Soma ile Çandarlı Limanı arasında demiryolu bağlantısı kurulacak.
1.5 MİLYAR DOLAR HİZMET VERECEK 15.000 KİŞİ İSTİHDAM EDİLECEK
Böylece bölgedeki sanayi sektörlerinin liman bağlantısı sağlanacak ve bölgenin ihracat kanalları açılacaktır. Çandarlı Limanı ve İzmir Temiz Enerji İhtisas OSB’nin tamamlandığında yılda 1,5 milyar dolar ihracat yapması ve yaklaşık 15 bin kişiye istihdam sağlaması bekleniyor.
kaynak: TÜRKİYE GAZETESI
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]