medyauzmani.com
Türkiye Barolar Birliği, 2 Eylül 2020’de Avukatlık Kanunu Yönetmeliğinde değişiklik yaptı – Özgün Fikirler

Türkiye Barolar Birliği, 2 Eylül 2020’de Avukatlık Kanunu Yönetmeliğinde değişiklik yaptı

Türkiye Barolar Birliği Başkanlığından:

Türkiye Barolar Federasyonu Avukatlık Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

Madde 1 – 19/6/2002 tarihli ve 24790 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Türkiye Barolar Federasyonu Avukatlık Kanununun 28 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 28 Avukatlık Kanunu’nun 77’nci maddesinin birinci fıkrasının birinci cümlesine göre, her il merkezinde kurulan ve ilçelerinde en az otuz avukat bulunan barolar, tüzel kişiliklerini kurma yeteneklerini kaybederlerse, Türkiye Federasyonu Baroya kayıtlı avukatların en yakın baroya mensup olup olmadığına barolar karar verir.

Avukatlık Kanununun 77 nci maddesinin birinci fıkrasının üçüncü cümlesine göre, avukat sayısı beş binden fazla olan valiliklerde en az iki bin avukattan oluşan barolarda avukat sayısı iki binin altına düşerse, baro, avukat sayısının asgarisinin altı ay içinde sağlanacağını ilgili baroya yazılı olarak bildirir. Belirlenen süre içinde eksiklik giderilemezse, baronun tüzel kişiliği dernek tarafından feshedilir ve fesih kararı derneğin resmi internet sitesinde ilan edilir. Tüzel kişilikleri sona eren Baroya kayıtlı avukat ve stajyerler, ilan tarihinden itibaren onbeş gün içinde o ilde Baro varsa birden fazla varsa seçtikleri Baroya ilandan itibaren onbeş gün içinde kaydolurlar ve işleri ve devam eden işlemler kayıtlı oldukları baro nezdinde yürütülür. Tüzel kişiliği sona eren Baronun tasfiye işlemleri Baronun gözetim ve denetiminde son Yönetim Kurulu tarafından yapılır ve kalan mal varlığı Birliğe intikal eder.

Protokolde baro başkanları, barodan başlayarak sırasıyla bölge savcısının huzuruna çıkar.

Makale 2 – Aynı yönetmeliğin 29 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

Madde 29 Baro olmayan bir ilçede sürekli olarak otuz avukatın istihdam edildiğinin anlaşılması, o ilçede yeni bir baro kurulmasını gerektirir.

a) Türkiye Barolar Konfederasyonu, baro kurmak isteyen avukatların adlarını, adreslerini, kaç yıldır burada yaşadıklarını ve mesleki kıdemlerini içeren bir listeyi bağlı oldukları bölge barolarından ister.

b) Türkiye Barolar Federasyonu, yeni baronun kurulması için gerekli hukuki şartları belirledikten sonra, Baronun kurulacağı il merkezinde ikamet eden kıdemli hukukçuları kuruluşu yürütmek üzere görevlendirir.

c) Sorumlu avukatın seçeceği ve başkanlığını yapacağı dört kişilik kurucu heyet, yeni baronun kuruluşunu en geç altı ay içinde tamamlayarak Türkiye Barolar Federasyonuna bildirir. Bu bildirim ile sendika tüzel kişilik kazanır. Baronun kuruluşu Türkiye Barolarca Adalet Bakanlığına bildirilir.

ç) Türkiye Barolar İdare Meclisince Avukatlık Kanununun 77 nci maddesinin ikinci fıkrasına göre baro kurulmasını gerektiren şartların belirlendiği hâllerde, (a), (b) ve (b) bentleri c) bu paragrafın.

Beş binden fazla avukat bulunan illerde en az iki bin avukattan oluşan yeni bir baro kurulabilir.

a) Bu sayıların tespitinde Baroya kayıtlı avukatlar ile kamu kurum ve kuruluşları ile kamu iktisadi kuruluşlarında görev yapan avukatlar esas alınır. Kuruluş başvurusunda, kuruluş başvurusunu içeren dilekçe, iki bin avukatın imzası ve bu avukatlar tarafından belirlenen dört kişilik Kurucu Meclis üyelerinin isim listesi Türkiye Barolar Birliğine verilir.

b) Başvuruyu yapan avukat, 1136 sayılı Kanuna göre çalışmaktan yasaklı olmadığını, baro kurumuna katılmak istediğini, baroya kayıtlı olmak istediğini kabul, beyan ve taahhüt eder. tüzel kişilik kazandığını ve verdiği bilgi ve belgelerin doğru olduğunu beyan eder.

c) Başvuruların en az ikibin başvuruya ulaşması halinde Kurucular Meclisi, 1136 sayılı Kanuna göre gerekli şartları taşıdıklarını ve verilen bilgi ve belgeler doğrudur.

ç) Dernek, kuruluş işlemlerini yürütmek üzere kurucular meclisini görevlendirir. Kurucular kurulu en geç altı ay içinde organ için seçim yapmak üzere teşkilat genel kurulunu toplar, yeni Baro’nun kuruluşunu tamamlar ve federasyona bildirir. Bu bildirim ile sendika tüzel kişilik kazanır. Baronun kuruluşu Türkiye Barolarca Adalet Bakanlığına bildirilir.

d) Baro tüzel kişilik kazanır kazanmaz, kuruluş başvurusunda imzası bulunan avukatlar yeni kurulan Baroya kayıtlı sayılır ve önceki Barodan kayıtları silinir. Baro, durumu avukatın daha önce kayıtlı olduğu baroya yazılı olarak bildirir. Eski Baro bu bildirime istinaden avukatın dosyasını Baroya gönderir ve kendi gazetesinde gerekli düzeltmeleri yapar.

e) İki bar panosu elektronik ortamda güncellenir. Güncelleme Türkiye Barolar Birliğine yazılı veya elektronik ortamda gönderilir.

f) Kamu kurum, kuruluşu ve kamu iktisadi kuruluşlarında görev yapan avukatlar, bu sistemin 4 üncü maddesinden başlamak üzere ilgili maddeleri gereğince tüzel kişilik kazanan baroya kayıtlıdır.

g) Yeni kurulan baro, ilk olağan genel kurulunu ve Kanunun 82 nci maddesi hükümlerine göre seçilen ilk olağan genel kurulunu yapıncaya kadar bir arada temsil edilemez.

ğ) Aynı ilde yeni bir baro kurulması halinde, Türkiye Barolar Konfederasyonu, baroları birden başlayarak tüzel kişiliğin kazanıldığı tarihe göre o ilin adıyla numaralandırır.

Madde 3 – Aynı Yönetmeliğin 30 uncu maddesinin ikinci fıkrasının (c) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.

Madde 4 – Aynı yönetmeliğin otuzbirinci maddesine birinci fıkradan sonra aşağıdaki fıkra eklenmiş ve diğer fıkralar buna uygun olarak eklenmiştir.

“Avukat sayısı beş binden fazla olan ilçelerde, avukat sayısı iki binden az olmayan baroların toplantılarına bütün avukatların katılması zorunludur.”

Madde 5 – Aynı yönetmeliğin 32 nci maddesinin birinci fıkrasında “Baroların olağan toplantıları” ibaresinden sonra “son hanesi çift olan yıllarda” ibaresi eklenmiştir.

Madde 6 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Madde 7 – Bu sistem hükümlerini Türkiye Barolar Federasyonu Yönetim Kurulu yürütür.

Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın