medyauzmani.com
Serbest meslek sahibi mükellefler için yeniden bir değerlendirme yapabilir miyiz? – Özgün Fikirler

Serbest meslek sahibi mükellefler için yeniden bir değerlendirme yapabilir miyiz?

530 Seri No’lu Genel Açıklama, vergi mükelleflerinin varlıklarına kaydedilen israfın yeniden değerlendirilmesidir ve Tüketiciyi Koruma Yasası’nın Geçici 13. Bölümünde yer almaktadır. Enflasyon düzeltmesi 298. maddede yer almaktadır. İki olayı birbirine karıştırmayın.

Bilanço esasına göre defter tutan mükellefler yeniden değerleme yapabilirler. Açıklamanın ilgili kısmı aşağıdadır.

CPSN 530. Yeniden değerlendirme yapabilecek mükellefler: Madde 4 – (1) Kolektif ve adi limited ve adi şirketler dahil, tam mükellefiyete tabi ve bilanço esasına göre defter tutan şahıs ve kurumlar vergisi mükelleflerinin gelirleri üzerinden mükellefler İktisadi varlıkları bilançolarında izlenen kamunun, kanunda öngörülen istisnalar dışında, yeniden değerleme hakkı vardır. (2) Aşağıda belirtilen mükellefler, 7326 sayılı Kanun ile 213 sayılı Kanunun geçici 31 inci maddesine eklenen yedinci fıkra hükümlerindendir. Kullanılamaz.

a) Sınırlı sorumluluk esasına göre vergiye tabi mükellefler.

b) ticari bir hesapta defter tutan vergi mükellefleri (bir tarım işletmesi hesabı dahil).

c) Serbest meslek kazanç defteri tutan serbest meslek sahibi mükellefler.

ç) Finans ve bankacılık sektöründe çalışan mükellefler.

d) Sigorta ve reasürans şirketleri.

e) Emeklilik şirketleri ve yatırım fonları.

f) Münhasıran işlenmiş altın ve gümüşün alım satımı ve üretimi ile iştigal eden mükellefler.

g) 213 sayılı Kanunun 215 inci maddesine göre kayıtlarını Türk parasından başka bir para biriminde tutmasına izin verilen mükellefler.


vergi usul hukuku genel topluluğu

(SIRA NO: 530)

Yeniden değerlendirme yapabilecek mükellefler

Madde 4 – (1) Tam mükellefiyete tabi ve bilanço esasına göre defter tutan toplu ve adi limited ve adi şirketler de dahil olmak üzere işyeri sahipleri ve kurumlar vergisi mükelleflerinin bireysel gelir vergisi mükellefleri, bilançolarında kayıtlı bulunan iktisadi kıymetlerini, kanunla sağlanan istisnalar.

(2) 7326 sayılı Kanun ile 213 sayılı Kanunun geçici 31 inci maddesine eklenen yedinci fıkra hükümlerinden aşağıda belirtilen mükellefler yararlanamaz:

a) Sınırlı sorumluluk esasına göre vergiye tabi mükellefler.

b) ticari bir hesapta defter tutan vergi mükellefleri (bir tarım işletmesi hesabı dahil).

c) Serbest meslek kazanç defteri tutan serbest meslek sahibi mükellefler.

ç) Finans ve bankacılık sektöründe çalışan mükellefler.

d) Sigorta ve reasürans şirketleri.

e) Emeklilik şirketleri ve yatırım fonları.

f) Münhasıran işlenmiş altın ve gümüşün alım satımı ve üretimi ile iştigal eden mükellefler.

g) 213 sayılı Kanunun 215 inci maddesine göre kayıtlarını Türk parasından başka bir para biriminde tutmasına izin verilen mükellefler.

Yeniden değerlenebilen ekonomik varlıklar

Madde 5 – (1) 213 sayılı Kanunun geçici 31 inci maddesinin yedinci fıkrasının yürürlüğe girdiği 9/6/2021 tarihinden itibaren malvarlığına kayıtlı iktisadi kıymetler için anılan fıkra uygulaması kullanılabilir.

(2) Satış-kiralama-geri alım işlemlerine veya kira sertifikası ihracı konularına konu olan iktisadi kıymetler ile sürekli olarak iktisadi kıymet alımı, satımı ve inşaası ile iştigal edenlerin malvarlığında kayıtlı bulunan mal niteliğindeki varlıklar. Bu amaç. Amaç, yukarıdaki fıkra kapsamında yeniden değerlendirilemez. Kapsama dahil şirketler tarafından kiralamaya konu olan iktisadi kıymetler emtia olmadığından yeniden değerleme yapabilmektedir.

(3) Yeniden değerlemesi yapılacak taşınmazın 213 sayılı Kanunun uygulanmasında amortismana tabi iktisadi varlık olması şartı aranmadığı için, tesis hükümlerinden yararlanmak isteyen mükellefler tarafından boş arsa ve arsalar da yeniden değerlemeye tabi tutulabilir.

Yeniden değerlemenin taban değeri

Madde 6 – (1) Yeniden değerleme, 6/6/2010 tarihi itibariyle kanuni defter kayıtlarında yer alan ve 213 sayılı Kanundaki değerleme hükümlerine göre iktisadi kıymetlerin değerleri ve varsa amortismanlar üzerinden yapılır. 9/2021, anılan yasanın geçici 31. maddesinin yedinci fıkrası yürürlüğe girdiğinde.

(ii) Amortismana tabi iktisadi kıymetler için, herhangi bir yılda amortismanın eksik veya hiç ayrılmaması durumunda, yeniden değerlemeye esas alınacak değer, bu amortismanın tamamen iskonto edildiği varsayımı ile belirlenir.

(3) 213 sayılı Kanunun 272 ve 273 üncü maddeleri gereğince maliyet değerine aktarılan giderler, 163 ve 334 sayılı Vergi Usul Kanununun kamuya duyurulan tebliğlerine göre maliyet değerine dahil edilen kredi faizi ve kur farkları. da yeniden değerleme kapsamına alınır.

yeniden değerlendirmede takdir

Madde 7 – (1) Beyannamenin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasında yeniden değerlendirme yapabileceği belirtilen mükellefler için zorunlu olmayıp, bu karar mükellefin takdirine bırakılmıştır. Bu kapsamda bilançolarında yer alan ekonomik varlıklarını bilançoya tabi tutmayarak mevcut durumunu korumak isteyen mükellefler yeniden değerlemeye tabi tutulabilecektir.

(2) Bu uygulama, Tebliğ’in 5 inci maddesi kapsamında yeniden değerlemeye konu olabilecek iktisadi kıymetlerin tamamı veya bir kısmı için kullanılabilir.

yeniden değerlendirme dönemi

Madde 8 – (1) 6/9/2021 tarihi itibarıyla uygulamadan yararlanmaya hak kazanan mükelleflerin kanuni defter kayıtlarında yer alan iktisadi kıymetleri ve tüketimleri esas alınarak 31/12/2021 tarihine kadar yeniden değerlendirme yapılabilir. varsa.

(2) Söz konusu uygulamadan yararlanılabilmesi için, yeniden değerlemenin anılan tarihe kadar yapılmış olması ve değer artışa ilişkin verginin, yeniden değerleme tarihini takip eden ayın son günü akşamına kadar beyan edilmiş olması gerekir. ve üç eşit taksitte (ilk taksiti beyanname verme döneminde, takip eden taksitler iade edilir). sırasıyla dosyalama döneminden sonraki ikinci ve dördüncü aylarda).

(3) Beyan verildikten sonra, yukarıdaki madde kapsamında yeniden değerlemesi yapılacak ilave iktisadi kıymetler için ek beyanname verilmesi mümkündür. Bu durumda yukarıdaki şartlar aranır.


Kaynak: İSMMMO, GİB
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.


Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın