medyauzmani.com
Sendikaların yasal defterleri nerede onaylanır? – Özgün Fikirler

Sendikaların yasal defterleri nerede onaylanır?

Loncalar hangi defterleri tutmalı ve açılış sertifikaları nerede ve ne zaman düzenleniyor? Aynı şekilde kapanış sertifikaları nerede ve ne zaman düzenleniyor? Ayrıca defterleri tutarken aynı hesap planı kullanılmalı mıdır?

Yönetmelikte belirtilen defterler kullanılmadan önce loncalar tarafından belgelendirilir ve defterler TDHP’ye uygun olarak tutulur.

TTK’ya tabi olmadığı için kapatma onayı yapılmaz.

Aşağıdaki linkten yönetmeliği inceleyiniz.

Salı 26 Kasım 2013 Resmi gazete Numara: 28833

Düzenleme

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından:

Federasyon ve federasyonların denetim ilkeleri ve

Kitapları tutmak için toplu sözleşme

kayıt listesi

birinci bölüm

Amaç, kapsam, dayanak ve tanımlar

Amaç ve Kapsam

Madde 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, birlik ve sendikaların iç ve dış denetimine, tutmakla yükümlü oldukları dosyalara, üye kayıt ve üyelikten çıkış listelerine, defter ve kayıtlarına, toplu iş sözleşmeleri.

konfor

Makale 2 – (1) Bu sistem, 10/8/2012 tarihli ve 6356 sayılı Sendikalar Kanununun 29, 30 ve 77 nci maddeleri ile Toplu İş Sözleşmesi esas alınarak hazırlanmıştır.

tanımlar

Madde 3 – (1) Bu sistemde;

a) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,

b) Kanun: 18/10/2012 tarihli ve 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanununu,

c) Birlik: Farklı iş kollarında en az beş birlikten oluşan tüzel kişiliğe sahip kuruluşu,

ç) Sendika: İşçi veya işverenlerin iş ilişkilerinde ortak ekonomik ve sosyal hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek amacıyla iş alanında çalışmak üzere en az yedi işçi veya işverenden oluşan tüzel kişiliğe sahip kuruluşları,

d) Toplu iş sözleşmesi: İş sözleşmesinin kurulmasına, içeriğine ve feshine ilişkin hususları düzenlemek üzere işçi sendikası ile işverenler sendikası veya sendika üyesi olmayan işveren arasında yapılan sözleşmeyi,

yane.

Bölüm iki

İç denetim ilkeleri

genel esas

Madde 4 – (1) Sendikaların ve sendikaların idari ve mali denetimleri, Kanunda belirtilen esaslar çerçevesinde, esas sözleşme hükümleri ve bu kuruluşların genel kurul kararları doğrultusunda denetim kurulları tarafından yapılır. 6356 numara.

Idari kontrol

Madde 5 – (1) Denetim Kurulu, idari gözetim kapsamında, sendikalar ve konfederasyonlar;

a) Yönetim ve faaliyetlerinin 6356 sayılı Kanuna, temel düzenlemelerine ve Genel Kurul kararlarına uygun olup olmadığı,

b) Gelen ve giden evrak defterlerinin düzenli tutulup tutulmadığı, evrak sayılarının sırayı takip edip etmediği ve evrak arşivinin düzenli olup olmadığı,

c) Üye kayıt ve üyelik sona erme listeleri,

ç) Yönetim ve işle ilgili diğer hususlar,

kontroller.

Finansal Muhasebe

Madde 6 – (1) mali denetim, birlikler ve kıta federasyonları kapsamındaki denetim kurulu;

a) Gelir ve giderlerinin 6356 sayılı Kanuna, esas sözleşmesine, Genel Kurul kararlarına, bütçe esaslarına ve yönetim kurulu kararlarına uygun olup olmadığı.

b) Mali işlemlerin 6356 sayılı Kanuna göre tutulması zorunlu defterlere, mevzuata uygun olarak, yasal tarihlerde kaydedilip kaydedilmediği,

c) Vergi, sigorta ve benzeri yasal yükümlülüklere ilişkin beyan ve bildirimlerin zamanında yapılıp yapılmadığı ve ödemelerin zamanında yapılıp yapılmadığı,

ç) Gelir makbuzları ve gider belgelerinin mevzuata uygun olup olmadığı,

d) Yönetim Kurulu üyelerine ve çalışanlara sağlanan avansların mevzuata, düzenlemelere ve Yönetim Kurulu kararlarına uygun olup olmadığı,

e) Mali yönetimi ile ilgili diğer hususlar,

kontroller.

üçüncü bölüm

Dış denetimin ilkeleri

Dış inceleme

Madde 7 – (1) Sendika ve federasyonların gelir ve giderlerinin mali denetimi, en az iki yılda bir Denetim Kurulunca belirlenen akredite mali müşavirlerce yapılır. Aynı Yeminli Mali Müşavir üst üste iki defa mali denetim faaliyetinde bulunabilir. Böyle bir denetimin gerçekleşmiş olması, Gözetim Kurulu’nun yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.

(2) Bağımsız denetim sözleşmesinin hazırlanması, denetim sürecinin başlaması ve her aşamadaki yeminli mali müşavirin çalışmaları gözetim kurullarının gözetiminde yapılır.

(3) Yeminli mali müşavirler, 26/12/2012 tarihli ve 28509 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bağımsız Denetim Yönetmeliğinin 21 inci maddesinde belirtilen meslek etiği ilkelerine göre hesaplarını denetler ve bu maddede belirtilen özerklik ve bağımsızlığı korur. . Aynı listeden 22.

(4) Yeminli mali müşavirlerin yapacakları iş ve işlemler için alacakları ücretler, Maliye Bakanlığınca hazırlanan yeminli mali müşavir, yeminli mali müşavir ve yeminli mali müşavir asgari ücret tarifesine göre ödenir. .

dördüncü bölüm

denetim yükümlülükleri

denetim raporları

Madde 8 – (1) Denetim Kurulu ve Yeminli Mali Müşavirler tarafından yapılan her denetim faaliyeti sonucunda denetim raporu düzenlenir.

(ii) Denetim Kurulları ve Yeminli Mali Müşavirler tarafından düzenlenen denetim raporlarında denetimin konusu, denetlenen konular ve görüşlere ayrı ayrı yer verilir. Ancak, yeminli mali müşavir raporu, Bağımsız Denetim Yönetmeliği’nin 30. maddesinde belirtilen rapor düzenleme ve görüş verme yükümlülüğüne uygun olarak düzenlenir.

(3) Teftiş Kurulu ve Yeminli Mali Müşavirler tarafından düzenlenen denetim raporlarının sonuçları Gözetim Kurulu karar defterine işlenir ve denetçiler tarafından imzalanır.

(4) Denetim Kurulu ve Yeminli Mali Müşavirler tarafından düzenlenen denetim raporları, sendika ve federasyonların genel kurullarına sunulur.

ilan

Madde 9- (1) Sendika ve federasyonların faaliyet raporları, dış denetim ve gözetim kurulları ile genel kurul kararları, genel kurulun belirleyeceği uygun vasıtalarla derhal yayımlanır.

(2) Genel Kurul kararlarında uygun vasıtaların belirlenmediği hallerde; Faaliyet raporları, dış denetim, denetim kurulu ve genel kurul kararları sendika ve federasyonların resmi kurumsal internet sitelerinin ana sayfalarında veya yurt çapında dağıtılan günlük bir gazetede anında yayımlanır.

İşlemlerdeki usulsüzlükler veya yolsuzluklar

Madde 10- (1) Denetim Kurulu ve Yeminli Mali Müşavirler tarafından yapılan denetimler sonucunda işlemlerde usulsüzlük veya yolsuzluk tespit edildiğinde; 6356 sayılı Kanun, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ile sendika ve sendikaların diğer kanun ve yönetmeliklerine göre yapılması gereken işlemler onbeş gün içinde müfettişler tarafından yapılır.

Bölüm V

Tutulacak defter ve kayıtlar

Defter ve belgelere uygulanacak esaslar

Madde 11 – (1) birlikler ve konfederasyonlar; Üye kayıt listeleri, üyeliğin sona ermesi, genel kurul, yönetim kurulu, denetim kurulu ve disiplin kurulu karar defterleri, gelen ve giden evrak kayıtları, zimmet defteri, alacak kayıtları, yevmiye defteri, envanter, defter, kayıtlar ve bunlara ilişkin defterler Gelir. Bu defter ve kayıtlar, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre Montaj olarak sınıflandırılan her türlü mal veya malzeme için Montaj Defterine işlenir.

(2) Zorunlu defterler, 3/31/2005 tarihli ve 25772 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Dernekler Yönetmeliğinin 36 ncı maddesinin birinci fıkrasına göre noter veya Bölge Dernekler Müdürlüğü tarafından onbeş yıl içinde onaylanır. . Her Olağan Genel Kurulu takip eden günler.

(3) Sendika ve konfederasyonlar, tutmakla yükümlü oldukları defter ve kayıtlara ek olarak yardımcı defterler de tutabilirler.

(iv) Defterlerde kayıtlar arasında boş satır ve sayfalar bırakılamaz veya atlanamaz. Yapılan hataları okunaklı bir şekilde çizerek düzeltin, doğru olanı üstüne veya yanına yazın ve onaylayın. Defterlere aktarılan kayıtlar kazınamaz veya okunamaz hale getirilemez.

(v) Muhasebe kayıtlarındaki hatalar muhasebe kurallarına göre düzeltilir.

(6) Sendika ve konfederasyonların hesap dönemi takvim yılıdır.

(7) Sendika ve federasyonlar, tüm defter, belge, referans ve eklerini hizmet binasında ve ait oldukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak on yıl süre ile muhafaza eder.

İşlem kayıt süresi

Madde 12 – (1) Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu ve Disiplin Kurulu kararları en geç bir hafta içinde defterlere işlenir.

(2) Genel Kurul kararları, Kurul üyeleri tarafından iki gün içinde, diğer Kurul kararları ise bir sonraki toplantı tarihi aynı gün olmak üzere, katılan üyeler tarafından en geç bir ay içinde imzalanır. aşılmadı.

(3) Bir ay içindeki mali işlemler genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine göre kaydedilir. Ancak kasa hesabına ilişkin işlemler günlük olarak kayıt altına alınmaktadır.

Gelir makbuzları

Madde 13 – (1) Sendika ve federasyonların gelirlerini makbuz karşılığında almaları zorunludur. Makbuzların üzerine lonca ve federasyonların seri numarası, açık adresi, toplanan fonların miktarı ve esası ile bağışlayan ve tahsildarın kimlik bilgileri yazılır. Bir nüshası Alındı ​​Belgeleri klasöründe kalacak şekilde en az iki nüsha olarak düzenlenir. Sendika ve federasyonların kasiyerlerine veya banka hesaplarına doğrudan yapılan ödemelerde kasa makbuzu veya banka makbuzu yeterlidir.

altıncı bölüm

Toplu iş sözleşmesi kayıtları

Kayıt tutma

Madde 14 – (1) Taraflar arasında toplu iş sözleşmesinin anlaşma ile yapılması halinde, toplu iş sözleşmesi iki tarafın temsilcileri tarafından imzalanır ve iki nüshası Valilik Çalışma ve İstihdam Müdürlüğüne teslim edilir. Valilikteki çalışma müdürlüğü ve iş bulma kurumu kendilerine emanet edilen sözleşmenin bir örneğini üç iş günü içinde bakanlığa gönderir.

(2) Bakanlık, kendisine gönderilen toplu iş sözleşmelerini İş İstatistikleri Bilgi Sistemine kaydeder.

(3) Toplu iş sözleşmesi metni üzerinde ihtilaf halinde Bakanlıkça kaydedilen metin esas alınır.

yedinci bölüm

Nihai karar

Enerji

Madde 15 (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

yönetici

Madde 16 (1) Bu sistem hükümlerini Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı yürütür.


Kaynak: ismmo
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.


Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın

indian desi xvedio hindi-porno.com free indian blue film viper ctr hentaiteam.net kuro inu hentai سكس بنات لبنان arabxoops.org سكسعنتيل movierulz u turn tubehoe.info tamil actress sexy hot images greek myth hentai hosthentai.com doujin sex pinkjoe hentainet.org manga henti perfect girl videos dalporn.net hindimovie hentai sailor hentaigallery.org gogo no kouchou نزول اللبن فى الكس letucetube.com الجنس عالية الوضوح meera deosthale pornia.org xxxx sex india سكس نار ساخن gratisfucktube.com مريم مكرم سكس free pissing aunties firetube.mobi hot music video hindi bf film latinporntrends.com www.xxx videos.com saxmovies blowjobporntrends.com xvidios. com 凰かなめの極上筆おろし 10 javvideos.net jav fan