İçindekiler
Kamu kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği uzmanları nasıl atanır?
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, işverenleri işyerinde iş güvenliği uzmanları ve hekimleri kendi çalışanları arasından atamaya teşvik etmektedir. Çalışanları arasında gerekli niteliklere sahip personel bulunmaması halinde bu hizmetlerin işyeri dışından Bakanlığımızca ruhsatlandırılmış birimlerden alınması zorunludur. Kamu kurumları da bu personeli ağırlıklı olarak kendi personeli arasından istihdam edebileceği gibi, hizmet satın almak suretiyle Bakanlığımızca yetkilendirilen birimlerden de istihdam edebilir.
Birden fazla kamu hizmetinin farklı birimler tarafından yürütüldüğü kamu binalarında (valilik kampüsü gibi), her bir kamu dairesi bağlı olduğu bakanlığın sorumluluğundadır. Örneğin, Valilik bünyesinde yer alan İl Sağlık Müdürlüğü’nün İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sağlık Bakanlığı’nın sorumluluğundadır. Vali, yalnızca valilik gibi doğrudan kendisine bağlı birimlere hizmet vermekle yükümlüdür. 6331 sayılı Kanunun 23. maddesine göre binada bulunan tüm bu birimler iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalarını koordineli bir şekilde yürütmektedir.
Kaynak: Çalışma Bakanlığı
Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.
benzer içerikler
İşveren veya işveren vekilinden alınan iş sağlığı ve güvenliği belgesini kaç işyeri kullanabilir?
İşverenin iş sağlığı ve güvenliği hizmeti vermesinin şartları nelerdir?
Kamu kurumlarında iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri nasıl verilmektedir?
Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]