medyauzmani.com
İBB, tamamı yerli ve milli imkanlarla üretilecek 50 yeni nesil deniz taksisinden 8’ini kullanmaya başladı. – Özgün Fikirler

İBB, tamamı yerli ve milli imkanlarla üretilecek 50 yeni nesil deniz taksisinden 8’ini kullanmaya başladı.

İBB, tamamı yerli ve milli imkanlarla üretilecek 50 yeni nesil deniz taksisinden 8’ini hizmete sundu. 24 Eylül Dünya Denizcilik Günü dolayısıyla Haliç Tersanesi’nde düzenlenen törende konuşan Dünya Bankası Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Tüm deniz taksilerinin Haliç Tersanesi’nde üretilmiş olması çok önemli. Bir havzaydı. Bu gemi inşaası boş ve ıssız bir yer.” Göreve geldiği zaman bölge.Ben belediye başkanıyım.Buradaki beylerin yüzündeki hüznü gördüm iş üretmediler.Biz yetenekli arkadaşlarımıza çoğalma fırsatı verdik.Bir nevi yeni bir proje başlatmanın hazzını yaşıyoruz. yerli ve milli ürün.Hizmet sevdamız büyük.Hizmet sevdamızın önünde hiçbir şey duramaz.Ne derse desin “İstanbul’a hizmet etmeye devam edeceğiz” diye sözlerine ekledi.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, 24 Eylül Dünya Denizcilik Günü’nde kentte 8 yeni nesil deniz taksisinin lansman törenine katıldı. Beyoğlu’ndaki Haliç Tersanesi’nde muhteşem İstanbul silüeti eşliğinde düzenlenen törende konuşan İmamoğlu, şimdi gururlu bir tabloyla karşı karşıya olduklarını vurguladı. İmamoğlu, “Bugün lansmanını yaptığımız deniz taksileri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin belki de onlarca yıl sonra deniz aracı üretimine yönelik ilk adımı. Bu gurur duymamız gereken bir şey. Bu ekip çalışmasıdır. Ekibin katma değer yaratma, üretim becerisini kanıtlama kararlılığı, başka hiçbir amacı olmaksızın 16 milyon İstanbulluya kazandırmayı hedefleyen bir hamledir. Bu bakımdan bugün gerçekten gurur duyuyorum.”

“Deniz taksisi yeni bir soluk getirecek”

Törenin “24 Eylül Dünya Denizcilik Günü”ne denk geldiğini kaydeden İmamoğlu, “Haliç ve Marmara ile çok önemli bir coğrafi bölgedeyiz. Karadeniz ve denizle iç içe bir ülkenin insanlarıyız. Ulaşım alanında denizlerimizden faydalanmak ve denizden aldığımız payı en üst düzeye çıkarmak için ciddi adımlar atmalıyız. Bu konuda iyi miyiz? Maalesef durumumuz iyi değil. Özellikle ulaşım konusunda iyi durumda değiliz. insan ve yolcu taşımacılığına. Şehrimiz ve ülkemiz adına ciddi adımlar atmalıyız. Denizden daha fazla yararlanmalı ve mutlaka denizden pay almalıyız. Bu anlamda İstanbul’da deniz ulaşımının ulaşımdaki payını artırmayı hedefleyen çalışmalardan örnekler veren İmamoğlu, “Deniz Taksi aslında bu amaçla ulaşımın kalitesi, kalitesi ve hızı açısından İstanbul’a farklı bir soluk getirecek. .”

HALİÇ TERSANESİ havalandığında havaya uçuruldu.

Deniz Taksi projesinin Ocak 2021’de aldıkları kararla başladığını ifade eden İmamoğlu, “Deniz taksilerinin tamamının Haliç Tersanesi’nde üretilmesi çok değerli. Bu detayları tüm İstanbul ve Türkiye halkının duyması gerekiyor. Çünkü Bu tersane göreve geldiğinde boş ve ıssız bir alandı.Buradaki beyefendiler ve personeller kolay yetişen insanlar değil yani işinde uzman ve işini iyi yapan insanlar.Ben belediye başkanıyım ve ben biz geldiğimizde iş üretmedikleri için bu insanların yüzlerindeki hüznü gördüler.Bu anlamda buradaki ekibimiz süreci en üst düzeyde ele alarak arkadaşlarımıza, bu yetenekli arkadaşlarımıza çoğalma fırsatı verdi. Sinem hanım tüm o kocaman aileye çok teşekkür ediyorum.Bir anlamda yerli ve milli bir ürünü piyasaya sürmenin mutluluğunu yaşıyoruz.”

“Kadim kültüre saygımızın başarısı”

İstanbul’un dünyanın hiçbir yerinde eşi benzeri olmayan muhteşem bir manzarası olduğunu söyleyen İmamoğlu, “Farklı inanışlar var. İçerisinde devasa bir silüet var. Ve gerçekten olağanüstü bir coğrafya var. Bütün dünya hayran. Bu topraklara yakışır, bu anlamda yüzyıllar önce Fatih Sultan Mehmed döneminde üretime başlayan bu tersanenin bugün yeniden üretim yapabiliyor olması, gösterdiğimiz saygı ve sorumluluğun karşılığı olarak elde ettiğimiz bir başarıdır. bu topraklar ve bu kadim kültür için var.

Ağı büyütmek istiyoruz.

Deniz Taksi ağını genişletmek istediklerini vurgulayan İmamoğlu, farklı lisanslara sahip deniz araçlarını tek sistemde toplamayı hedeflediklerini söyledi. Geçmişte kullanılan Deniz Taksi modelinin devreye alınmadığına dikkat çeken İmamoğlu, “Yıllar önce maalesef ortadan kaldırılmadı, hemen önünde hurdaya döndü – biz de zorla kaldırdık. Buradan – tam tersine ortadan kalkmış bir süreç değil tam tersine işler ve sürdürülebilir bir mekanizma ile hayatı kolaylaştıracak bir sistemle İstanbullulara hizmet etmeye devam edecektir.Bizim bu hizmet tutkumuzdur. Harika. Hizmet sevdamızın önünde hiçbir engel duramaz. Kim ne derse desin biz İstanbul’a hizmet etmeye devam edeceğiz.”

DEDETAŞ: “İlkleri başarmanın mutluluğunu yaşıyoruz”

Şehir Hatları Genel Müdürü Sinem Dedetaş, yaptığı konuşmada Deniz Taksi operasyonunda yaptıkları çalışmaları detaylı bir şekilde anlattı. Şehir hatlarının 170. yılında İmamoğlu’nun talimatıyla çalışmalara başladıklarını belirten Dedetaş, “1455 yılından bu yana çok sayıda kadırga, kadırga ve yolcu buharlı gemisi gibi birçok ilk üretimi gerçekleştiren Halych tersanesinde. Bugün 8 adeti başlattığımız deniz taksi sayısı yıl sonunda 45’e, 2022’nin ilk çeyreğinde ise 50’ye ulaşacak.

3,5 milyon Euro tasarruf ettik.

Daha önceki Sea Taxi uygulamalarında ortaya çıkan hataları analiz ettiklerini doğrulayan Didtach, şu sözlerle projenin mali boyutuna dikkat çekti:

“Teknelerin üretimi için gerekli malzemeler dahil tüm ihtiyaçların temini firmamız tarafından yapılmıştır. Bu sayede ana ekipmanda yüzde 23 (1,5 milyon euro), satın aldığımız ekipmanda ise en yakın tedarikçi ile yüzde 17,5 (850 bin euro) pazarlık performansı yakaladık. Yerli ve milli ilk deniz taksi üretimimizde şirketimizin pazarlık gücünü bu şekilde gösterdik. Dışarıdan hazır tasarım yaptırıp başka bir tersanede imal etmek yerine kendi bünyemizde süreci yürüttüğümüz için teknenin karı 70.000 Euro. Bu, bu proje için toplam bütçede 3,5 milyon avro tasarruf edilmesi anlamına geliyor. Bugün kapanış noktasında teslim aldığımız Haliç tersanesinde denizcilere yönelik vizyonumuzun en önemli göstergelerinden birine tanık oluyoruz.”

İMAMOĞLU ilk müşteri oldu

Projede emeği geçen herkese teşekkürlerini ileten Didtach, “Yayımız açık, rüzgarımız hafif” diyerek sözlerini tamamladı. Konuşmaların ardından İmamoğlu ve Deditaş, ‘Kirçeci’ isimli deniz taksisinin ilk müşterileri oldu. Haliç Tersanesinden İBB İletişim Koordinatörlüğünün bulunduğu rıhtıma giden ikili, keyifli bir İstanbul turu yaptı.

50 taksiden 5’i hibrit olacak

Haliç Tersanesi’nde üretilen toplam 50 taksiden 5’i “hibrit tahrik sistemleri” olacak. Bugün hizmete giren 8 taksi, ekim ayında hizmete girecek. Yıl sonuna kadar 45 adet deniz taksisi üretilecek. Hibrit sistemli su taksilerinin üretimi Şubat 2022’de tamamlanacak. 10 kişilik su taksileri, bir uygulama ile ilk etapta 98 ​​rıhtımdan çağrılabiliyor. İlerleyen zamanlarda paylaşımlı kullanım özelliği de eklenerek “Taksi Dolmuş” olarak çalışmaya başlayacaktır. Taksiler ayrıca iskeleden bağımsız olarak yanaşabilecekleri her yerden çağrılabilir. Deniz taksileri, yüksek hıza çıkabilmeleri ve daha ilk andan itibaren yanaşabilmeleri ile her yerden kolaylıkla yanaşabilmektedir. Ayrıca engelli rampası sayesinde fiziksel engelli yolcuların da rahatlıkla kullanabileceği şekilde tasarlanmıştır. Deniz taksileri, taksimetre modeli ile sabit bir açılış ücretine sahip olacak. Belli bir milin üzerine çıktıktan sonra mil başına ücret eklenecektir.

Kaynak: İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB)
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.

Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın