medyauzmani.com
Hangi besinler bağışıklık sistemini güçlendirir? -Ferishtah.com – Özgün Fikirler

Hangi besinler bağışıklık sistemini güçlendirir? -Ferishtah.com

Bağışıklık sistemi vücudumuzdaki her hücreyi ve bu hücrelerden oluşan her sistemi dış tehditlerden (bakteri, virüs, toksin) korur. Bağışıklık sisteminin önemi, özellikle salgın döneminde her türlü besiyerinde dikkatle vurgulanmaktadır. Bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendiririz? Hangi besinler bağışıklık sistemini güçlendirir? Sorular son zamanlarda en çok sorulan sorular arasında yer alıyor. Peki bu soruların cevabı nedir, gelin hep birlikte bakalım.

Bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendiririz?

Fiziksel aktivite, yeterli su tüketimi, düzenli ve doğru uyku saatleri, yaşamınızdaki stres faktörlerini azaltmak, bağışıklık sisteminizi güçlendirmede çok önemlidir. Ancak bağışıklık sisteminin gücünü korumada ve güçlendirmede en büyük yer sağlıklı beslenmeye aittir. Doğru besin seçimleri ile bağışıklık sisteminizi güçlü tutabilirsiniz.

Hangi besinler bağışıklık sistemini güçlendirir?

Meyve, sebze ve baklagillerden bitki çaylarına kadar her besin grubunun bağışıklık üzerinde farklı etkileri vardır. Bağışıklık sistemi denilince akla gelmesi gereken bazı besinleri içerikleri açısından aşağıda sizler için derledik. Bu besinleri günlük beslenmenize ekleyerek bağışıklık sisteminizi güçlü tutabilirsiniz.

çakıl

Kivi bağışıklık sistemini güçlendirir

C vitamini, bağışıklık sisteminin düzgün çalışması ve güçlü kalması için çok önemlidir. Yetişkinlerde ve çocuklarda bağışıklık sistemini güçlendiren, C vitamini kaynağı olan besinler denilince akla narenciye (portakal, mandalina, greyfurt vb.) gelse de orta boy bir kivi ortalamadan daha fazla C vitaminine sahiptir. . Portakal. C vitamini kaynağı olarak sadece narenciye değil kivi de tercih edebilirsiniz.

çilek

çilek bağışıklık sistemi

Çilek kivi görevi görecek bahar ve yaz meyvelerimizdir. Yüksek C ve E vitamini içeriği sayesinde bağışıklık sistemini destekler ve aynı zamanda yüksek antioksidan içeriği sayesinde bağışıklık sistemi için koruyucu etki gösterir.

Brokoli

brokoli faydaları

Bir diğer önemli C vitamini ve antioksidan kaynağı ise brokoli. Özellikle içerdiği A ve E vitaminleri sayesinde çocuklarda bağışıklık sistemini güçlendiren besinler arasında yer alan bir sebzedir. Besin değerini kaybetmemek için buharda pişirme yöntemi en doğru pişirme yöntemi olacaktır.

Brokoliyi sevmek için pek çok neden var: İşte brokolinin faydaları

ıspanak

Bağışıklık sistemini güçlendiren ıspanak

İçeriğindeki yüksek C ve A vitamini sayesinde vücudun enfeksiyonlara karşı verdiği mücadelede bağışıklık sistemini destekler. Aynı zamanda önemli bir demir kaynağıdır.

kırmızı biber

Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

Önemli bir C ve A vitamini kaynağıdır ve bağışıklık sisteminin düzenli çalışmasına yardımcı olur. Bir orta boy kırmızı dolmalık biber, bir yetişkinin günlük C vitamini ihtiyacının %10’unu karşılar.

Sarımsak

Sarımsak

Allisin ve içerdiği antioksidanlar sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirmede önemli bir yer tutar. Tam etki için ezilmeli ve tüketilmelidir.

Zencefil

Zencefil çayı ve zencefil dilimleri

Önemli bir antioksidan kaynağıdır ve özellikle boğaz ağrılarında semptomların azalmasına yardımcı olur. Bağışıklık sistemini destekleyin. Yetişkinlerde olduğu gibi çocuklarda da bağışıklık sistemini güçlendiren, iyileşmeyi hızlandırmak için öksürük ilaçlarında kullanılan bir besindir. Dilerseniz bitki çaylarına, çiğ salatalara veya yemeklerinize ekleyerek günlük diyetinize ekleyebilirsiniz.

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için en iyi taze zencefil çayı tarifleri

Zerdeçal

Zerdeçal bağışıklık sistemini güçlendirir

Tüm dünyada popüler hale gelen zerdeçal, güçlü antioksidan ve antienflamatuvar içeriği sayesinde bağışıklık sistemine karşı bağışıktır. Bağışıklık sisteminizi desteklemek için günde bir çay kaşığı yeterlidir.

Mucize zerdeçalı keyifle tüketmek için: Zerdeçal çayı nasıl yapılır?

Yeşil çay

Yeşil çay

Epigallocatechin gallate, bağışıklık sistemi için en değerli doğal maddelerden biridir. Yeşil çay bu konuda en değerli bitkilerden biridir. Bu madde sayesinde önemli bir antioksidan kaynağı olan yeşil çayı günlük beslenmenize eklemenizde fayda var.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın