medyauzmani.com
Faydaları nelerdir ve ne kadar tüketmelisiniz? – Özgün Fikirler

Faydaları nelerdir ve ne kadar tüketmelisiniz?

Tatlı denilince çoğu kişinin aklına gelen ilk seçeneklerden biri çikolatadır. Kadınların adet döneminde yemeyi sevdiği ve yedi yaşından yetmiş yaşına kadar çoğumuzun günlük hayatta tutkusu olan çikolata, ergenlik döneminde gençlerin vazgeçilmezidir. Peki hangi çikolatayı seçmelisiniz? Uzmanlar neden bitter çikolatayı tavsiye ediyor? Şeker hastaları bitter çikolata yiyebilir mi? Bitter çikolata diyete dahil edilebilir mi, varsa ne kadar yenmelidir? Bu yazıda tüm bu soruların cevaplarını bulacaksınız.

Neden bitter çikolata?

Çikolatayı besleyici yapan şey içindeki kakaodur. Kakao, magnezyum, demir, potasyum, çinko, selenyum ve manganez gibi çeşitli mineraller açısından zengindir ve aynı zamanda bir lif kaynağıdır. Beyaz çikolata ve sütlü çikolata ile karşılaştırıldığında, bitter çikolata daha az şeker ve daha fazla kakao içerir. Bu nedenle doktorlar ve beslenme uzmanları, beslenme açısından bitter çikolata kullanılmasını önermektedir.

Bitter çikolatanın faydaları nelerdir?

Bitter çikolatanın faydaları arasında öne çıkan ilk özelliği, yukarıda bahsedilen mineral içeriği sayesinde besleyici olmasıdır. Bitter çikolata, güçlü antioksidan içeriği sayesinde bağışıklık sistemimizi güçlü tutar. İçeriğinde bulunan biyolojik olarak aktif maddeler sayesinde kan akışını düzenleyerek kan basıncının düşmesine yardımcı olur. İyi kolesterol (HDL) seviyesini yükseltir. Cildi güneşin zararlarından korur. Son olarak hem beynin sağlıklı çalışmasını destekler hem de kişinin kendini iyi hissetmesini sağlayarak ruh halini iyileştirir.

Diyette bitter çikolata yiyebilir misiniz?

Evet bitter çikolatayı diyetle gönül rahatlığıyla yiyebilirsiniz. Yenilebilir miktar, bir kişinin günde yemesi gereken kalori miktarına veya diyetlerinde izledikleri sürece bağlı olarak değişebilir. Ancak genel olarak yenmesi önerilen günlük bitter çikolata miktarı 25 gramdır. Bu, sadece diyet sürecindeki bir kişi için değil, aynı zamanda günlük yaşamda da önerilen porsiyon miktarıdır. 25 gram bitter çikolatada ortalama 120 kalori vardır ve kalori miktarı markadan markaya değişiklik gösterebilir.

Şeker hastaları bitter çikolata yiyebilir mi?

Şeker hastaları, tüm tatlı çeşitlerinde olduğu gibi bitter çikolata tüketiminde aşırıya kaçmamalıdır. Şeker hastaları önerilen günlük 25 gram miktarını geçmemelidir. Uzmanlar bitter çikolatayı sabah veya akşam değil, gündüz yemenizi tavsiye ediyor. Son olarak tip 1 diyabetli kişilerin insülin hesabı yaparken bitter çikolatayı gözden kaçırmaması gerektiğini belirtelim.

Hangi bitter çikolatayı tercih etmelisiniz?

Bitter çikolata seçerken kakao içeriğinin %80 olmasına dikkat etmelisiniz. Dilerseniz şekersiz bitter çikolatayı tercih ederek rafine şeker tüketmekten kurtulabilirsiniz.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın