medyauzmani.com
Eski ve yeni memurların borçlanma haklarıyla ilgili önemli noktalar – Özgün Fikirler

Eski ve yeni memurların borçlanma haklarıyla ilgili önemli noktalar

Güvenli Teazel
Sosyal Güvenlik Danışmanı
ş[email protected]


BEkim 2008 tarihinden önce ilk kez memur, subay, yedek subay, astsubay ve adli personel olarak göreve başlayanlar ile Ekim 2008’den sonra başlayanlar arasında emeklilik hakları açısından birçok farklılık olduğunu bu köşemizde defalarca dile getirdik. . .

Ancak anladığımız kadarıyla bu konuda hala bir kafa karışıklığı var ve sigortalılar çoğu zaman haklarının ve içinde bulundukları durumun farkında değiller.

15 Ekim 2008 tarihinden önce Emekli Sandığına iştirak edenler, 5510 sayılı Kanun’un Geçici 4. maddesi kapsamında 5434 sayılı Kanun’un sağladığı koruma altındaki haklardan yararlanırlar.

Tabii ki bu fark genel olarak Ekim 2008’den önce sandık başına geçenlerin lehine. Örneğin yeni 4/1-c sigortalısı için emeklilik hesaplamasında SSK’nın uyguladığı yöntem uygulanacak ve emekli maaşı aylık SSK hesaplama mantığına göre ödenecektir. İndirimler ve kamu çalışanından kesilen karşılıklarla – bağlantı sistemine göre hesaplanan aydan az.

Örneğin, özel sektöre yeni başlayan bir memurun hizmetleri hak edilmiş emeklilikte değerlendirilse bile, emeklilik açısından eski memurlar kadar iyi değerlendirilmemektedir. Yeni çalışanın emekli maaşı derecesine ve seviyesine bağlı olmadığı için, bu düzeltme işleminin emeklilikte bir değeri yoktur.

Bu nedenle farklı durumlarda, memurun 5434 sayılı Kanuna tabi olup olmadığı veya bu Kanundan doğan hakları olup olmadığı merak konusu olmaktadır. İşte bu farklı durumlar bugünkü yazımızın konusu.

Örneğin, Ekim 2008 öncesinde, 2005 yılında Emekli Sandığı’na üye olan bir memur, Ekim 2008’den itibaren 4/1-c sigortalısı sayılırken, 5434 sayılı Kanun’dan doğan hakları korunmaktadır.

Örneğin, 5510 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce 5434 sayılı Kanuna tabi bir kadroda bulunan ancak aylıklarından tam kesinti yapılmadan bu görevden ayrılan sigortalılar hakkında 5434 sayılı Kanun hükümleri uygulanır. Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında yeniden işe başlamış olmak. Buna göre işleme alınacaktır. Diğer bir ifade ile 03.10.2008 tarihinde göreve başlayan ve 13.10.2008 tarihinde memuriyetten istifa eden bir memur, bu kişi hakkında kesinti yapılmamış olsa dahi fiilen medeni hukuk görevlisi olduğu için 5434 sayılı Kanundan doğan korunan haklarının üstlenilmesi gerekir. hizmet.

Öte yandan, Ekim 2008 tarihinden önce 5434 sayılı Kanuna tabi bir hizmeti bulunmayan ve ilk kez 10.15.2014 tarihinde memur olarak çalışmaya başlayan sigortalılar hakkında 5434 sayılı Kanun uygulanmaz ve hükümler 5510 Sayılı Kanunun eksiksiz uygulanması gerekir.

Ödünç almanın anlamı ve önemi arasındaki fark

15 Ekim 2008 tarihinden önce veya sonra işe başlayan memurlar olsun, hizmet borçlanması öncelikle hizmet süresinin uzamasına ve dolayısıyla ücretlerin yükselmesine neden olmaktadır.

15 Ekim 2008 tarihinden önce ortak olan memurların borçlanmalarının sandık matrahına bir etkisi olmayacağından etki ASG ile sınırlıdır. Ancak 15 Ekim 2008 tarihinden sonra halka açılan 4/c sigortalıları için olumlu veya olumsuz ikinci bir etki olabilir.

4/C sigortalıları için aylık 819 TL ile 6142 TL arasında seçilebilen aylık borçlanma sayısı, kıdeme, iş unvanına, kategorisine göre aylık bazda belirlenmediği için bağlanacak emekli maaşı üzerinde ikincil bir etkiye sahip olabilir. ve bununla ilgili ek göstergeler, ancak prim gelir tabanına göre.

Aylık borçlanma sonucu, tavan yapılacak kazanç tutarına ve fiili prime esas kazanç matrahına bağlı olarak artabilir veya azalabilir. Burada borçlanma süreci, emeklilik tarihi, ödenecek tutar ve meydana gelecek artış veya azalış açısından gerekliliğini düşünmeyi gerektirmektedir.

Altı ay bekleme kuralı yeni memurlar için geçerli değil

Başka bir varyasyon, bir TC emeklilik fonuna katılımdan emekli olmak için geçerli olan saçma sapan altı aylık bekleme kuralıdır. 15 Ekim 2008 ve sonrasında kamuda çalışmaya başlayan 4/c Sigortalılar, 5434 sayılı Kanuna tabi olmadıkları ve bu Kanundan doğan çok fazla hakları bulunmadığı için bu hususta avantajlardan yararlanırlar ve altı ay bekleme kuralından kurtulurlar.

Ancak, 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu’nun 102. maddesi hükümleri gereğince 15 Ekim 2008 tarihinden önce iştirak eden 4/c sigortalıları;

Kendi isteğiyle emeklilik amacıyla ayrılanlar için başvuru tarihinden en az altı ay önce,

  • Re’sen emekli olan ve engelli veya asgari yaş nedeniyle emekli olanların kurumları tarafından ilişiklerinin kesildiği tarihten itibaren altı ay içinde,
  • Ölüm nedeniyle hizmetleri sona eren dul ve yetimler için ölüm tarihinden itibaren altı ay içinde,

Borç talep dilekçelerinin SGK kayıtlarına işlenmesi zorunludur.

Aksi halde emeklilik/ölüm aylığı başvurusunda bulunamazlar.

Güvenli Teazel

ş[email protected]

GSM: +90 551 100 82 82


Kaynak: Bu içerik Sosyal Güvenlik Danışmanı Şevket TEZEL’in özel izni ile yayınlanmaktadır. Yazıdaki tüm hak ve sorumluluklar yazarına aittir.
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.


Yazarın diğer makaleleri

Bağ Çorlu’nun yetim kızının sonsuz aylık yetimhanesine çözüm var 23.09.2020

Emekli aile hekimlerinin aylıklarının kesilmesi yasal değil 18.09.2020

Ortak olduğu şirketten sigorta iptali emeklileri de vurdu 09/15/2020

Askerliğin Sigortaya Etkisindeki Son Değişiklikler, 11.09.2020

Emekli maaşlarında aylık korelasyon oranı gerçeği 09.09.2020

07.09.2020 tarihinde çalışan kamu görevlilerinin aylıkları ve sosyal yardımları

Dış borçlanma yoluyla kısıtlı emekli maaşlarına küçük işletme engelinde olumlu bir adım 03.09.2020

Doğum kredisi emekli maaşınızı ne kadar artırır? 28.08.2020

Sigortalı ve emeklilere 2020 yılı ölüm ve cenaze ödenekleri 26.08.2020

Madencilerin emeklilik tarihi ve aylık hesabı farklı 24.08.2020

Son yayınlar ışığında sigortalılık süresinin hesaplanmasında yeni değişiklik 21.08.2020

Tüm emekli maaşları için tüyolar 19.08.2020

Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın