medyauzmani.com
Emlak vergisi oranı nedir? – Özgün Fikirler

Emlak vergisi oranı nedir?

Emlak vergisi ve belediye geliri

Birinci soru: Emlak vergisinin konusu nedir?

Türkiye sınırları içinde bulunan binalar, arsalar ve araziler emlak vergisine tabidir.


İkinci soru: Emlak vergisine tabi olan bina, arsa ve arsa tabirinden kastedilen nedir?

İnşaat: Yapıldıkları malzeme ne olursa olsun, karada veya suda tüm sabit yapılar. Yüzen havuzlar ve diğer yüzer tesisler, araçlara, römorklara ve benzeri binalara bağlanabilen çadırlar ve mobil evler dikkate alınmaz.

Arazi: Uygun araçlarla tanımlanmış yatay ve dikey sınırları olan bir arazi parçası.

Arsa: Belediye sınırları içinde belediye tarafından çizilen arazi arsa olarak kabul edilir.


Soru 3: Bina ve arsa vergilerini kimler öder?

Taşınmazın veya arsanın sahibi, varsa intifa hakkı sahibi, yoksa bina veya arsanın maliki de mevcut değildir. Binanın veya ortak mülkiyet halinde arsanın maliki, payları oranında sorumluluk taşır. Müşterek mülkiyette malikler vergilerden müştereken ve müteselsilen sorumludurlar.


Soru 4: Emlak vergisi oranı nedir?

Konut iş yeri komplo Toprak
Büyükşehir belediyesi dışındaki yerlerde Ses seviyesi 1 cilt 2 Cilt 3 Ses seviyesi 1
Başkent Belediyesi sınırları ve mücavir alanlar cilt 2 Cilt 4 Cilt 6 cilt 2

Soru 5: Bina ve arsa vergisi yükümlülüğü ne zaman başlar ve biter?

  • Sorumluluk başlangıcı:

Bina ve arazi vergisi uyumu;

a) 33 üncü maddenin (1) ila (7) numaralı fıkralarında yazılı vergi kıymetinin değişmesine neden olan sebepler ve bu değişikliğin meydana geldiği tarih ve (8) numaralı fıkrada yazılı ise aynı madde, bu duruma göre değerlendirme işleminin tarihi,

b) Dört yılda bir yapılan değerlendirme işlemlerinde değerlendirme sürecinin tarihi,

c) Muafiyet süresinin sona erme tarihi.

Bir sonraki bütçe yılından itibaren başlar.

Sorumluluğun sonu:

a) Bina vergisi:

Vergiye tâbi iken yanan, yıkılan, tamamen kullanılamaz hale gelen veya muafiyet şartlarını taşıyan binaların sorumluluğu, bu tür olayların meydana geldiği tarihten itibaren ödenmesi ile sona erer.

Kanunların verdiği yetkiye dayanılarak kurulması ve kullanılması yasaklanan yapı vergileri, durumun (belediye) vergi dairesine bildirilmesi veya (belediyenin) re’sen tespiti üzerine mükellef tarafından alınmaz. vergi dairesinden, taksitlerden bu olayların meydana geldiği tarihleri ​​takip eden, bu şartlar devam ettiği sürece.

b) Arazi Vergisi:

Arsa vergiye tabi iken muafiyet şartlarını yerine getirdiği için bu olayın meydana geldiği tarihi takip eden taksit yükümlülüğü sona erer.

Kanunların verdiği yetkiye dayanarak tasarruf edilmesi yasak olan arazinin vergisi, mükellefin durumu vergi dairesine veya vergi dairesine bildirmesi üzerine, yasak tarihinden sonraki taksitlerden itibaren bu durumlar devam ettiği sürece alınmaz. vergi dairesi tarafından re’sen belirlenir.

Deprem, sel, yangın gibi doğal afetler nedeniyle yanan veya yıkılan binaların arsaları üzerinden, bu olayları takip eden mali yıldan başlayarak iki yıl süreyle vergi alınmaz.

Binanın üzerine inşa edildiği arsanın arsa vergisi mükellefiyeti inşaat yılını takip eden bütçe yılı itibarıyla sona erer.

Altıncı soru: Vergi değerinin değişmesine neden olan sebepler nelerdir?

Vergi değerinin değiştirilme nedenleri aşağıda açıklanmıştır.

a) Yeni bir bina inşa etmek. (Mevcut binalara ilaveler veya asansör veya ısıtma tesislerinin yerleştirilmesi yeni inşaat olarak kabul edilir.)

b) Bir binanın kundaklama, yıkım veya diğer sebeplerle kısmen veya tamamen tahrip olması veya binada bulunan asansör veya kalorifer tesisatının kısmen veya tamamen kaldırılması.

c) Binanın kullanım şeklinin tamamen değiştirilmesi veya binadaki bazı meskun mahallerin dükkân, dükkân, depo gibi ticari ve teknik yerlere dönüştürülmesi, (bu hükmün uygulanmasında mesken binasındaki her daire bina ve sebep olarak kabul edilir. çünkü modifikasyon sadece kullanım yöntemi tamamen veya kısmen bir düz değişimdir.)

d) Eyalet ve Arazi Delegasyonundaki Değişiklik:

Arazinin dikilmesi veya ağaçlandırılması ve bağ haline getirilmesi.

Fidan, ağaç veya ağaç kütüklerinin bulunduğu arazinin tarlaya dönüştürülmesi veya dönüştürülmesi.

Doğal afet, arıza veya diğer sebeplerle ekilebilir arazi tarıma elverişsiz hale gelir.

Ekilmeyen araziyi ekime uygun hale getirmek.

– İhraç yoluyla arazinin arazi parsellerine dönüştürülmesi.

e) Binayı tamamlayıcı nitelikte olan arsa, bütünleşme veya arsa durumu dışındadır ve arsa parçası binanın ayrılmaz bir parçası haline gelir.

f) bir binanın veya arazinin bölünmesi veya tahsis edilmesi veya vergi mükelleflerinin değiştirilmesi (arazinin bir kısmının kamulaştırılması da bir tahsis olarak kabul edilir)

G- Birkaç arsa ve arsanın bir arsada birleştirilmesi veya birkaç paya bölünmüş binanın tüm paylarının birleştirilmesi.

h) Herhangi bir nedenle bir il, ilçe veya köydeki bina ve arazilerin değerinin sürekli olarak %25’ten fazla artması veya azalması.


Soru 7: Emlak vergisi tahakkuk ve tahakkuk işlemi nasıl yapılır?

ilgili belediye tarafından bina ve arazi vergisi;

dört yılda bir, değerleme işlemlerinin yapıldığı yılı takip eden bütçe yılının Ocak ve Şubat aylarında,

Kanunun 33 üncü maddesinin (1) ila (7) numaralı bentlerinde yazılı vergi değeri düzeltme gerekçelerinin bildirimde bulunulması gereken durumlarda, son üç aya ait vergi değeri düzeltme gerekçesi ilan edilir. Bütçe yılından itibaren, vergi tutarı düzeltme sebeplerinin ortaya çıktığı bütçe yılını takip eden yılın Ocak ayı boyunca. Bildirim tarihinde,

33 üncü maddenin (8) numaralı fıkrasında belirtilen hallerde, değerlendirme işlemlerinin yapıldığı mali yılı takip eden yılın Ocak ve Şubat aylarında,

Her yıl, 29 uncu maddeye göre hesaplanan verginin değeri esas alınarak alınır. Bu şekilde alınan ve alınan vergi, izleyen yıllarda her bütçe yılının başından itibaren o yıl için muaccel sayılır.

Bir ilçe veya ilçe sınırları içinde birden fazla belediye bulunması halinde, belediye ve mücavir ilçe sınırları dışında kalan bina ve arsalar için bina ve arsa vergisi almaya yetkili belediye, belediye tarafından belirlenir. ilgili valiler


Soru 8: Emlak vergisinde verginin (taban) değeri nedir?

tahmini değer;

a) Arsa ve arazilere ilişkin olarak, 213 sayılı Vergi Usul Kanununun asgari birim değerinin belirlenmesine ilişkin hükümlerine göre, arazilerin her mahallesi ve bölünmemiş arazilerdeki her köyün her köyün, değerleme kurulları tarafından arsanın (cadde, sokak veya Turistik bölgelerdeki değeri (harita, ada veya ilgili valilerce belirlenecek parseller), Türkiye’deki her il veya bölge için ikamet biriminin değerlerine göre. arazi tipi açısından (kurak, dip, sulak alanlar),

b) Binalar için, 31 inci maddeye göre hazırlanan yönetmelik hükümlerinden yararlanılarak, Maliye, Çevre ve Şehircilik Bakanlıkları ile Bakanlar Kurulunca belirlenecek ve müştereken ilan edilecek binaların metrekare başına normal inşaat bedelleri esas alınacaktır. (a) bendinde belirtilen esaslara göre bulunacak arsa değeri veya arsa payı,

hesaplanan fiyattır.

Vergi tutarı, her yıl mükellefin başlangıç ​​yılını takip eden yıldan ve bir önceki yılın vergisinden başlayarak hesaplanır.
213 sayılı Kanun hükümlerine göre aynı yıl için belirlenen yeniden değerleme oranının yarısı kadar artırılarak bulunur.

Vergi değeri hesaplanırken 33 üncü maddeye göre yükümlülük tespitinin gerekli olduğu hallerde (8 inci fıkra hariç), arsa ve birim değerleri 49 uncu maddenin mükerrer (b) bendine göre belirlenir. 213 sayılı Kanunun 213. maddesine göre belirlenen yeniden değerleme oranı yarı yarıya artırılarak, değerlemenin yapıldığı yılı takip eden ikinci yıldan başlamak üzere, her yıl, birimin bir önceki yıla ait değeri dikkate alınır. 213 sayılı Kanun hükümleri.


Soru 9: Emlak vergisi ödeme süresi nedir?

Emlak vergisi ilki Mart, Nisan ve Mayıs aylarında, ikincisi ise Kasım ayında olmak üzere iki eşit taksitte ödenir.

Maliye Bakanlığı, bölgelerin özelliklerine göre ödeme aylarını değiştirebilir.


Soru 10: 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanununa hangi gelirler dahildir?

Bu kanunda öngörülen gelir. Vergiler, harçlar, giderlere katılım payları, harçlar, müze giriş aidatı payı, maden stoğu.

a) vergiler
Reklam ve reklam vergisi.
Eğlence vergisi.
Telekom vergisi.
Elektrik ve kömür gazı tüketim vergisi.
Yangın sigortası vergisi.
çevre hijyen vergisi

b) Ücretler
İş ücretleri.
Tatillerde çalışma izni ücretleri.
Kaynak suyu ücretleri.
Raporlama ücretleri.
– Kesim hayvanları için muayene ücretleri.
– Ölçme ve tartma cihazları için test harcı.
Bina yapım ücretleri.
Kayıt ve fotokopi ücretleri.
Altyapı sondaj izin ücreti.
– İmar ile ilgili harçlar. (Arsa dağıtım bedeli, imar ve toplulaştırma bedeli, plan ve proje onay bedeli, zemin açma izin belgesi, toprak hafriyat bedeli, yapı kullanma izin belgesi bedeli.)
Çalışma izni ücretleri.
– Muayene, ruhsatlandırma ve rapor ücretleri.
Sağlık sertifikası ücretleri.

c) Giderlere katılma payları

Masraflara katılma payı, belediyelerin sundukları bazı hizmetlerden dolayı hizmetten yararlanan taşınmaz sahiplerinden aldıkları belirli oranlardaki paydır. Gider paylaşım payları 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 86-94. maddelerinde düzenlenmiştir. Bunlar; Yol giderlerine katılım payı.

Temizlik giderlerine katılım payı.

Su işletmelerinin harcamalarına katılım payı.

Belediyelerimiz, söz konusu hizmetlerin belediye sınırları ve mücavir alanlar içinde yerine getirilmesi durumunda, gayrimenkul sahiplerinden emlak vergisi değerinin %2’sini geçmemek üzere giderlere katılım payını almaktadır.

Alt yapı hizmetlerine ilişkin ödenmemiş giderlerden harcama paylaşım payları, özel devlet yardımları, ödenmemiş ödenekler, bu işler için yapılacak bağış ve yardımlar ile kamulaştırma bedelleri düşüldükten sonra kalan toplam tutardır. Ancak bu hizmete ilişkin giderler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile İller Bankasınca belirlenen cari fiyatlar ve birim fiyatlara göre hesaplanan tutarları aşamaz.

d) Müzeye giriş ücretleri ve madenlerin belediyeye düşen payı

masraflar:
2464 sayılı Kanunun 97. maddesine göre belediyeler, bu Kanunda ücrete veya katılma payına tabi olmayan ve yapacakları her türlü hizmet için belediye meclislerince belirlenen tanımlara göre ücret alma hakkına sahiptir. İlgili makamların talebi üzerine.

Müze giriş ücreti:
2464 sayılı Kanunun mükerrer 97 nci maddesine göre, büyük müzelere bağlı milli saraylar hariç olmak üzere, belediye sınırları ve mücavir alan içinde gerçek ve tüzel kişiler tarafından işletilen her türlü müze giriş ücretinin %5’i . Türkiye Derneği’ne belediye payı olarak tahsis edilir.

Madenlerden belediyelere pay:
3213 sayılı Maden Kanununun 14. maddesinde belirtilen paylara ek olarak, belediye sınırları ve mücavir sahalarda faaliyet gösteren maden işletmeleri tarafından yıllık satış tutarının %0,2’si kadar belediye payı tahsis edilir.


Kaynak: GİB
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.


Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın

indian desi xvedio hindi-porno.com free indian blue film viper ctr hentaiteam.net kuro inu hentai سكس بنات لبنان arabxoops.org سكسعنتيل movierulz u turn tubehoe.info tamil actress sexy hot images greek myth hentai hosthentai.com doujin sex pinkjoe hentainet.org manga henti perfect girl videos dalporn.net hindimovie hentai sailor hentaigallery.org gogo no kouchou نزول اللبن فى الكس letucetube.com الجنس عالية الوضوح meera deosthale pornia.org xxxx sex india سكس نار ساخن gratisfucktube.com مريم مكرم سكس free pissing aunties firetube.mobi hot music video hindi bf film latinporntrends.com www.xxx videos.com saxmovies blowjobporntrends.com xvidios. com 凰かなめの極上筆おろし 10 javvideos.net jav fan