medyauzmani.com
Elektronik ihracatın dış ticaretteki payı yüzde 10’a çıkacak – Özgün Fikirler

Elektronik ihracatın dış ticaretteki payı yüzde 10’a çıkacak


Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçaya, 2021 yılı itibarıyla elektronik ihracatın genel ihracatın yüzde 1,3’üne tekabül ettiğini belirterek, “Uygulayacağımız yeni destek mekanizmaları ve eylem planlarıyla; 2025 yılında bu oranın yüzde 3 ila yüzde 5’in altına inmeyeceğine inanıyoruz. 2030 yılına kadar elektronik ihracatımızın toplam ihracatımızın yüzde 10’una ulaşmasını hedefliyoruz.” Cümleler kullanın.

Amazon Türkiye’den yapılan açıklamaya göre, Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlenen 2. E-Ticaret Zirvesi’nde, online ticaretin artan önemi ve büyüme hedefleri ile bu konuda küçük ve orta ölçekli firmaları ve girişimcileri desteklemeyi amaçlayan BiTıklaIhracat ele alındı. alan. Türkiye’de online satış ve elektronik ihracat Danışmanlık programı başlatıldı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, Kovid-19 virüsünün patlak vermesiyle e-ticaretin yeni fırsatlar sunduğunu belirterek, Türkiye’nin e-ticarette 2,6 milyar dolara ulaştığını söyledi. hızlı artışıyla birlikte ihracatta da bu alandaki potansiyeli çok daha fazladır. Bunu vurguladı.

Türk elektronik ihracatının 2021 itibarıyla toplam ihracatın yüzde 1,3’üne ulaştığını kaydeden Kılıçkaya, “Uygulayacağımız yeni destek mekanizmaları ve eylem planlarıyla 2025’te bu oranın en az yüzde 3-5’e ulaşmasını sağlayacağız. 2030’a ulaşıyoruz. Öte yandan elektronik ihracatımızın toplam ihracatımız içindeki payının yüzde 10’a ulaşmasını hedefliyoruz. Puan verdi.

Ticaret Bakanlığı E-İhracat, Dijital Pazarlama, Davranışsal Kamu Politikaları ve Yeni Nesil Teknolojiler Daire Başkanı Hasan Önal, KOBİ’leri E-İhracat alanında ileriye taşımak için kapsamlı bir paket hazırladıklarını belirterek, Amazon Türkiye tarafından desteklenen BiTıklaIhracat projesi ile KOBİ’lerin elektronik ortamda ihracat yapmalarına da olanak sağlayacak, ihracat kapasitesinin geliştirilmesinde aktif rol oynayacağının güvencesini verdi.

“Küresel e-ticaret pastasının 2022’de 4,1 trilyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor.”

PwC Türkiye Ana Ortağı Cenk Ulu, e-ticaretin dünyadaki fiziksel perakende işini temelden değiştirmeye başladığını kaydetti.

Küresel e-ticaret pastasının 2022’de 4,1 trilyon dolara, gelecek yıl ise 5,7 trilyon dolara ulaşmasının beklendiğini kaydeden Ulu, şöyle konuştu: 181,5 milyar liralık bir pazar var. Sipariş sayısı 3,4 milyar. Karbon emisyon kısmına baktığımızda fiziksel parçalanmadan çok daha düşük oranlar görüyoruz. Sürdürülebilirlik açısından daha verimli. Ayrıca iş sağlığına, iş güvenliğine ve kadın işgücüne verdiği destekle toplumsal inovasyona katkısı çok önemli” dedi.

Olu, e-ticaret pazarlarının küçük ve orta ölçekli firmalar için büyük avantajlar sağladığını, dijital platformlara giren küçük ve orta ölçekli firmaların sayısının hızla arttığını, bu sayede tüketicilere daha düşük maliyetlerle ulaşma imkanı yakaladığını, Son dönemde kadın girişimci sayısı yüzde 35 arttı.


Kaynak: İTO Haber
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.


Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın