medyauzmani.com
602 hesapta SGK teşviki elektronik fatura ve elektronik deftere dahil mi? – Özgün Fikirler

602 hesapta SGK teşviki elektronik fatura ve elektronik deftere dahil mi?

Elektronik fatura ve elektronik deftere geçişte mükellef cirosuna 602 saat içinde yer alan SGK teşviklerinden elde edilen gelirleri dahil edelim mi? Sadece satış gelirimizi oluşturmalı mıyız?

Elektronik fatura ve elektronik defter uygulamasına geçilirken 600-601 ve 602 hesaplarının bakiyesinin kontrol edilmesi gerekmektedir.


Elektronik arşiv için fatura düzenleme limiti nedir?

5.000 TL’nin üzerindeki faturalar mükellef olmayanlara, 2.000 TL’nin üzerindeki faturalar ise mükelleflere elektronik arşiv faturası olarak düzenlenmektedir.

Bu sayıların altındaki tutarlar için kağıt fatura düzenlenir.

Eski uygulamada 30.000 TL ve 5.000 TL rakamları değişti.


Resmi Gazete No: 31727

Resmi Gazete Tarihi: 01/22/2022

Madde 1 – Dördüncü 1-4. “Elektronik fatura uygulamasına geçme zorunluluğu” başlıklı bölümün (a) bendinin (1) numaralı alt bendinde ve (4) numaralı alt bendinde yer alan “Aracı” ibaresi “Toplam satış hasılatı 1 milyon TL tutarındadır. aracıları aracılığıyla veya aracı hizmet sağlayıcıların internet sitelerinde veya diğer elektronik ortamda mal veya hizmet satan (veya satış ve satış) mükelleflerden 2020 veya 2021 hesap dönemleri için Türk Lirası, brüt işletme hasılatı) Aynı fıkraya aşağıdaki bentler eklenmiş, (b) bendindeki “mükellefler” ibaresi “birbirlerine gönüllü olarak iştirak eden mükellefler ile mükellefler” ve “düzenlemek” ibaresi olarak değiştirilmiştir. “düzenlemeli ve almalıdır” ibaresine aynı paragraf.

“1- Brüt satış geliri (veya satışlarla birlikte toplam işletme geliri);

a) 2018, 2019 veya 2020 hesap dönemleri için 5 milyon TL,

b) 2021 hesap dönemi için 4 milyon TL,

c) 2022 yılı ve sonrası hesap dönemleri için 3 milyon TL

vergi mükellefleri üzerinden.”

“7- Gayrimenkul ve/veya taşıt alım satımı, inşaat, imalat, alım, satım veya kiralama yapan mükellefler ile bu işlemlere aracılık edenlerin satış hasılatı (veya satış ve brüt işletme hasılatı);

a) 2020 veya 2021 hesap dönemleri için 1 milyon TL,

b) 2022 yılı ve sonrası hesap dönemleri için 500 bin TL

ve üzeri vergi mükellefleridir.

8- Kültür, Turizm Bakanlığı ve Belediyelerden yatırım ve/veya işletme belgesi alarak konaklama hizmeti veren otel işletmeleri.

Makale 2 – Aynı ifadede “IV.1.5.“Elektronik fatura uygulamasına geçiş süresi” başlıklı bölümün birinci fıkrasının (a) bendinde yer alan “5 milyon TL ve üzeri olanlar” ibaresi “geri kalanlar” olarak değiştirilmiştir. anılan bölümün (a) bendinin (1) numaralı bendi kapsamındaki “ve (c) bendindeki” (2020 yılı itibarıyla bu fıkrada belirtilen işlerle uğraşmak üzere işe başlayacak olan mükellefler için veya müteakip hesap dönemlerinde, işe başladıkları tarihten itibaren 3 ay içinde), internet sitelerinde veya aracı hizmet sağlayıcılar için veya diğer elektronik ortamda mal veya hizmet satışı yapan mükellefler için satış hasılatı (veya satış ve toplam işletme hasılatı) şartını sağlayanlar ) (4) bendinde belirtilen bölümün (a) bendinden 2020 veya 2021 hesap dönemlerinde, 1/7/2022 tarihine kadar, tedarikçiler için 2022 veya müteakip hesap dönemlerinde ilgili muhasebeyi takip eden yedinci ayın başına kadar Dönem” ibaresi kaldırılmış olup, aynı fıkraya aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.

“e) 2020 veya 2021 hesap dönemlerinde yukarıdaki fıkrada belirtilen satış hasılatı (veya satış ve toplam işletme hasılatı) toplamını sağlayan mükellefler, fıkranın (7) bendi kapsamına girenlerdendir. (a) bendinin Anılanlar bölümünde, 7/1/2022 tarihinden 2022 yılına kadar veya hesap dönemlerinde ödeme yapan müteakip mükelleflerin, başvurularını ve fiili geçiş ayarlarını ilgili hesap dönemini takip eden yedinci ayın başına kadar tamamlamaları ve elektronik fatura uygulamasına geçiş yapın.

f) Anılan bölümün (a) bendinin (8) numaralı bendi kapsamına girenlerden, bu beyannamenin yayımı tarihi (bu tarih dahil) itibariyle görev yapanların 7/1/2022; Ay başına kadar asıl başvuruları ve taşınma hazırlıklarını tamamlayıp e-fatura uygulamasına geçmem gerekiyor. “

Madde 3 – Aynı ifadede “IV.2.4.2.Aracı hizmet sağlayıcılar, internet reklamcıları ve internet reklam hizmet aracıları için elektronik arşiv faturalandırma uygulamasına geçiş zorunluluğu” IV.2.4.2. Aracı hizmet sağlayıcılar, internet reklamcıları, internet reklam hizmet aracıları ile bunlara ait internet sitelerinde, aracı hizmet sağlayıcılara veya diğer tüm elektronik ortamlarda mal veya hizmet satan kişiler. (Bu fıkrada belirtilen işlerle uğraşmak üzere 2020 ve müteakip hesap dönemlerinden itibaren işe başlayacak mükellefler için işe başladıkları tarihten itibaren 3 ay içinde)” internet sitesinde veya aracı hizmet sağlayıcılar veya diğer elektronik ortamda satış yapan mükellefler için kamuya açık yerlerde mal veya hizmet satışı yapanlar, bu tablonun (IV.1.4) bendinin (4) numaralı alt bendinde belirtilen toplam satış hasılatı (veya satış ve toplam işletme hasılatı) şartını 2020 veya 2021 hesap dönemlerinde sağlayanlar ayının başına kadar, ilgili hesap dönemini takip eden yedinci ayına kadar.” Aynı bölümün birinci fıkrasının ikinci cümlesine “İnternet reklam hizmet aracıları ile internet ortamında reklam verenler” ibaresi eklenerek, “İnternet ortamına reklam verenler internet, internet reklam hizmet aracıları” ile internet siteleri, aracı hizmet sağlayıcıları veya diğer elektronik ortamlarda mal veya hizmet satan kişiler.

Madde 4 – Aynı ifadede “IV.2.4.3. Elektronik arşiv faturası olarak düzenlenecek diğer faturalar” başlıklı bölümün birinci fıkrasında yer alan “30 Bin TL (Mükelleflere kesilenler için vergiler dahil toplam tutar 5 bin TL)” anlamındadır. (“5 bin Türk Lirası (ihracatçılardan mükelleflere)”. Fatura tutarı bakımından Kanunun 232 nci maddesinin ikinci fıkrasında işlemin yapıldığı yıla ilişkin olarak belirtilen tutar).

Madde 5 – Aynı ifadenin “IV.2.4.5.“Elektronik ticaret kapsamında düzenlenen elektronik arşiv faturalarına ilişkin usul ve esaslar” başlıklı bölümünün birinci fıkrasının ikinci cümlesi. faturanın veya bilgi makbuzunun kağıt kopyası olacak ÖKC Mal Sevk Edilen Fatura.” ve aynı maddenin dördüncü fıkrasının ikinci cümlesinde “Söz konusu satışlarda; konşimentonun veya elektronik konşimentonun bir örneğini (veya elektronik irsaliyenin sorgulanmasına olanak sağlayan bilgileri içeren özel olarak şifrelenmiş bir belgenin kağıt kopyasını), elektronik ortamda görüntülenip doğrulanan, şekli ve kriterleri Cumhurbaşkanlığı nezdinde belirlenen, şekli ve standardı Başkanlıkça belirlenen), kağıt çıktıları veya ÖKC fatura bilgi fişi sevk edilen mal ile birlikte bulundurulmalıdır.” olarak değiştirilmiştir.

Madde 6 – Aynı ifadede “IV.3.5.Elektronik konşimento uygulamasına geçme zorunluluğu” başlıklı bölümün birinci fıkrasının (5) numaralı bendinde yer alan “elektronik fatura başvurusunda bulunan mükelleflerin demirbaşları” ibaresi ibaresi “demir” ve “mükellefler” ibaresi ile değiştirilmiştir. Ve alt paragraf (7) aşağıdaki gibidir.

7- E-fatura uygulamasında kaydedilen toplam satış geliri (veya brüt satış ve işletme geliri);

  1. a) 2018, 2019 veya 2020 hesap dönemlerinde 25 milyon TL,
  2. b) 2021 ve sonraki hesap dönemlerinde 10 milyon TL

vergi mükellefleri üzerinden.”

Madde 7 – Aynı ibaredeki “IV.3.6.Elektronik konşimento uygulamasına geçiş süresi” başlıklı bölümün ikinci fıkrasında yer alan “Demir ve çelik ürünleri imal eden, ithal eden veya ihraç edenler”, “üreten, ithal eden veya ihraç edenler” anlamındadır. ihracat demir çelik ürünleri, demir veya çelik (İşletme kazancı basit bir şekilde tespit edilenler hariç)“.),” Aynı fıkrada geçen “toplam satış hasılatı (veya satış ve brüt işletme hasılatı)” ibaresi, hesap dönemi 25 milyon TL”, “2018, 2019 veya 2020 hesap dönemlerinde toplam satış hasılatı (veya satışlar ve toplam işletme hasılatı)” anlamına gelir 25 milyon TL, 2021 veya sonraki hesap dönemlerinde “10 milyon TL” olarak değişmiştir.

Madde 8 – Aynı Tebliğden IV.10.1 “Genel Olarak” başlıklı bölümün birinci fıkrasından sonra ikinci fıkra eklenmiş ve mevcut ikinci fıkra aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Bu uygulama, ilgili mevzuat kapsamında kıymetli maden alım/satımına da yetkili olan birinci fıkrada belirtilen mükellefler için kambiyo işlemleri ile kıymetli madenlerin alım/satımına mahsus olarak ihraç edilebilecek işlemlerde uygulanır. 385 sayılı Vergi Usul Kanunu genel tebliği kapsamında tek dosya belgesi. Kıymetli Maden Alım Belgesi ile Döviz ve Kıymetli Maden Satış Belgesi.

“Bu beyannamede düzenlenen elektronik para alım/satım belgesi ile elektronik para ve kıymetli maden alım/satım belgesi yeni belge türleri olmayıp, kağıt ortamındaki “döviz alım/satım” ve “döviz ve kıymetli madenler alım/satım” mükellefler tarafından düzenlenen maden alım/satım” birinci fıkrasında yer almaktadır. Belgelerle aynı hukuki niteliklere sahiptir.”

Madde 9- Aynı ifadeden “V.5.6.Elektronik Harcama Pusulasının İbra ve Teslimi” başlıklı bölümün birinci fıkrasında “Islak imza, düzenleyen ve muhatap tarafından imzalanır, düzenleyen tarafından muhafaza edilir ve kağıt olarak iletilir. “alıcı tarafından ıslak imza ile imzalanmalı, imzalı belgenin elektronik veya basılı bir kopyası, talebi doğrultusunda alıcıya elektronik ortamda veya kağıt ortamında gönderilmelidir” ibaresi, imzalı belgenin imzalı nüshası da benim kağıdım şeklinde düzenleyen tarafından muhafaza edilir ve ibraz edilir.” Aynı fıkranın ikinci cümlesi silinmiştir.

Madde 10- Bu açıklama ;

a) 3/1/2022 tarihinden itibaren yapılacak teslim ve hizmetler için geçerli olmak üzere 3/1/2022, Madde 4,

b) Yayın tarihindeki diğer yazılar,

yürürlüğe girer.

Madde 11 – Bu tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.


Kaynak: ISMMMO
Yasal uyarı: Bu içerikte yer alan bilgiler, resimler, tablolar, açıklama, yorum, analizler ve içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bir kişi veya kuruluşa özel profesyonel bilgi veya tavsiye sağlama amacı taşımaz. Tema olarak benzer olsa da her eser kendi koşullarından dolayı farklı tavırlar sergileyebilir. Bu nedenle, bu makalede belirtilen içerikten yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar vermeden önce bir uzmana danışmanız yararınıza olacaktır. Bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer her türlü içeriğin özel veya resmi makamlarca kullanılması sonucunda doğabilecek zarar ve ziyandan Muhasebe Haberler veya ilişkili kişi veya kurumlar sorumlu değildir. , gerçek veya tüzel kişi, kurum ve kuruluşlar.


Kaynak: İŞKUR Yasal Uyarı: Bu içerikte yer alan bilgi, görsel, tablolar, açıklama, yorum, analiz ve bir bütün olarak içeriğin tamamı sadece genel bilgilendirme amacıyla verilmiştir. Kişi veya kuruma özel profesyonel bir bilgilendirme ve yönlendirmede bulunma amacı güdülmemiştir. Konu ile benzerlik gösterse de her işletmenin kendi özel şartları nedeniyle farklı durumları olabilir. Bu nedenle, bu yazıda belirtilen içerikte yola çıkarak işletmenizi etkileyecek herhangi bir karar alıp uygulamaya geçmeden önce, uzmanına danışmanız menfaatiniz gereğidir. Muhasebenews veya ilişkili olduğu kişi veya kurumlardan hiç biri, bu belgede yer alan bilgi, tablo, görsel, görüş ve diğer türdeki tüm içeriklerin özel veya resmi, gerçek veya tüzel kişi, kurum ve organizasyonlar tarafından kullanılması sonucunda ortaya çıkabilecek zarar veya ziyandan sorumlu değildir.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın